Trimbilder före och efter
Har inte kunnat trimma Ixxi på länge, men nu har det äntligen blivit mildare ute så idag påbörjade jag vårfriseringen. Är så faschinerande att se hennes förvandling så tänkte lägga in före och efterbilder här. Blev bara enda sidan idag så imorgon tar vi andra sidan, sedan blir det bad och frisering med sax och en totalt klar-bild. :)
Före höger sida:
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Snyggt! Inspirerande foton!🌺
Egentligen är ju inte Melwin en "trim-ras" , men jag klipper ned honom för att han (och jag) trivs bättre så :) (hoppas det var okej att jag la in bilderna i denna tråd) :)
Före och efter.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
#3 Vad söt han var korthårig 😍
#4 Han tackar ! Visst är han 😍

#3 Beardisar är så himla söta nerklippta tycker jag, jag klipper två stycken åt en kompis.
Jag tycker ofta pälsraser är väldigt fina nerklippta, bara de inte klipps i någon skum frisyr, typ helrakad kropp och fluffigt huvud, eller bara lång päls på svansen. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

#9 Jo, bara man har tålamod och kunskap att sköta om pälsen, jag pratade i helgen med en som jobbar med att klippa privatpersoners hundar, det är otroligt många hundar som går runt med en helt ihoptovad päls, där de fått rejäla hudproblem under. Ägarna tycker att de sköter pälsen, för de borstar den, men de borstar bara ytan och hunden blir lidande. :( Så mycket bättre att raka ner hunden om man inte klarar/orkar att sköta pälsen, eller om hunden har problempäls (eller köpa en hund med kort päls från början).
Ibland vill inte hundägaren att hunden ska klippas ner, även när hunden omöjligt kan borstas ut ordentligt utan att det skulle göra enormt ont för man skulle behöva dra så mycket. :( (Då sa den här trimmaren att hon vägrar göra annat än att klippa ner, hon plågar inte hundar).
Även jag har sett en hund som var helt ihoptovad och huden var rödprickig under och det var grusigt på huden trots att hunden var nybadat, en ras som egentligen inte alls ska klippas, men den här individen behövde det verkligen (det var en extremt tjockpälsad sheltie).
Nu menar inte jag att någon i den här tråden är för lat för att sköta sin hunds päls, det kan ju vara så att man har begränsat med tid och man kanske hellre lägger den tiden på att hitta på saker ihop med hunden istället för på pälsvård. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, jag håller helt med dig # 10. Har en kompis, som är hundtrimmare och hon kan berätta hemska historier om ihoptovade hundpälsar.
Att sköta päls på utstställningshund med långpäls är ett klosterarbete!
Men det finns ingen annan väg om man en gång blivit fångad av detta intresse och se dessa hundar med sina vackra pälsar svepa runt. Då ä det värt allt slit. Men så få hundar lämpar sig till utställning, trots allt.
Min Lane´s Mini Cooper åkte ut nästan innan han kom in i ringen.
#3 Gud vad söt han blev! Jag har alltid gillat Bearded Collie eftersom jag "växte upp" med en i släkten och tyckte så mycket om honom. Men det har krockat lite med att jag inte gillar de flesta långhåriga hundar och faktiskt inte tycker att så många långhåriga hundar är fina, men Melwin var otroligt söt som nedklippt! Nu blir jag ju nästan sugen på en Bearded Collie ;) Har du klippt hela honom med sax eller sax och trimmaskin?
Vad kul att fler hakade på!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#12 nämen sedär ! Vad roligt :D Jag klipper honom med en trimmaskin/rakapparat för hundar :) Sen klipper jag öronens kanter för hand då det är svårt att trimma kanterna med maskin :)
#14 Okej, ja jag förstår att det inte går så bra att trimma öronkanterna med maskin, de lär ju mest åka undan :) Väldigt fint blev han i alla fall!
Kul tråd! :)
#20 Vad fin Swinto blev inför sommaren :)