Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1254 ggr
molam
0

Trötta vovvar? Beteende? ^^

HEjsan

Hur märker ni om era vovvar är trötta? börjar de bete sig annorlunda eller går dom bara och lägger sig nånstans?

Vi har 4 hundar, varav 2 på 11 år, de två går bara och lägger sog om dom blir trötta

Sen har vi en på snart 4 han är i vanliga fall världen snällaste och bryr sig inte om nått, men när han är trött är han så himla lättstöt han blir jättesur för mista lilla xD

Sen har vi en liten mupp på snart 3 han är en lite tuffare typ pussas inte mycket i vanliga fall om han inte är överglad men så fort han blir för trött, då blir han jättepussig och ska inte annat än at pussa, då vet man att han vill att man ska gå och sova

Era hundar då?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sugar Mist
0

Juckar, blir ännu jobbigare och skriker/skäller.

-

molam
0

Ohh mindre trevligt

Em_
0

Lapphunden gör som han gör med alla andra känslor, skäller tills de går över :P Nä, skämt åsido, han kan vara lite dryg, tugga på saker han annars låter bli, försöka bädda golvet osv. Är stor skillnad om han är mentalt eller fysiskt trött. Har han fått jobba mycket med huvudet har han svårare att komma till ro. Han blir bättre och bättre på att koppla av ju äldre han blir. 

Mitteln har alltid bara gått och lagt sig av sig själv. Är han extra trött sover han på sidan med alla benen stela rakt ut, ser inte klokt ut.

Cahira
0

Tuggas, får ett ben och däckar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

molam
0

Haha underbart #4

#3 Alla benen rakt ut är gammhannens stil med xD

Sugar Mist
0

Är man valp så får är man inte alltid så trevlig!

-

minbebis
0

Hon går saktare, mer lugn och flyttar inte på sig när hon sover. Senaste dagarna har hon varit helt död, legat och snarkat i min säng hela natten (i vanliga fall hoppar hon ner efter 20 min och sover på golvet) :)

Summerdogs
0

Våra går lägger sig när tröttheten tar över. Min lilla är antingen speedad eller går och lägger sig någonstans nära mig. Men våra brukar inte bli några huliganer direkt.

Fialialej
1

Alva hämtar täcke och kudde från sängen ibland och bäddar ner sig under bordet framför soffan. Lite mysigt. :P

"På natten är alla katter svarta"

[FridaGenborg]
0

Min valp blir otroligt gnällig, som en övertrött liten bäbis 🙂

imsuchadiva
1

Båda mina går alltid och lägger sig när de är trötta. Hanen skötte sig även bra med han var liten, skulle inte acceptera att en hund beter sig odrägligt bara för att den är trött, oavsett om den är valp eller inte. 
Tiken tog jag hem när hon var ett år så vet ej hur hon var som valp.

molam
0

Jaa ganska lugnt med hundar som bara lägger sig när dom är trötta, surpuppan är bara jobbig av våra x3 men Kelgrisen han blir så mysig när han är trött ^^

joheck
0

Pin kan man tydligt se i ögonen när han är trött, blanka och helt tomma hehe. I beteende så kan han antingen totalt decka eller få busryck varefter han deckar^^ Han går perfekt i koppel när han är trött och nosar inte omkring som han annars gör.

Sansa sover, fast det gör hon även om hon inte är trött :P Det är svårare att se på henne att hon är trött^^

FjantYoda
0

min blir gnällig och går runt och piper

https://www.instagram.com/aros_yoda/

TjockaBerta
0

Båda mina lägger sig ner. Jag har inte ens tänkt på att de skulle ändra beteende när de blir trötta.

>>>Malum domesticum<<<

hyvetytte
0

Min gnäller, juckar, skäller och har dragkamp med mina kläder eller med kopplet. Men han är bara sex månader så det ger sig nog med tiden :)

[elmaek]
0

Juckar och piper är standarden.