Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1146 ggr
Catta-
0

Lunginflammation

Hej. Min pudel flicka har fått lunginflammation efter sin kennelhosta och har nu påbörjat behandling. Tänkte bara höra av er som haft hundar med lunginflammation hur det har gått för er under behandlingen? Såg ni resultat snabbt eller tog det lång tid?
Hon har gått två dagar på medicin nu och jag ser ingen direkt förbättring förutom att hon kanske är lite mer vaken och nyfiken. 
Har ni tips på vad jag kan göra hemma för att underlätta för henne? Hon älskar att sitta ute på balkongen i den friska luften men jag vågar inte låta henne sitta där för länge med risk att hon blir nedkyld. Sen tar vi det bara lugnt hemma och går inga promenader, bara ut och kissa/bajsa. 
Sen fick hon sitt första löp idag. Jag hoppas att det inte gör att hon mår dåligare..

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Smilla177
0

Min lilla tjej fick denna åkomma i somras av just kennel host vaccin. Hon fick vila och åter vila bara kiss och bajs vändor ut. Hon blev snabbt pigg av antibiotika men det tog nog ca 3 dagar innan jag såg resultat. Lycka till och hoppas din hund blir pigg snart.

vallhund
0

Lunginflammation av vaccinet?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.