Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 4217 ggr
Catta-
0

Reglera kvitton från veterinär

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska skicka in kvitton från vet. besök till mitt försäkringsbolag för reglering.  

Har två kvitton där detta(se bild) står längst ner. Antar att jag ska fylla i det innan jag skickar till försäkringsbolaget? 

Sen undrar jag vad "föreligger skyldighet att redovisa moms?" betyder. Vad ska jag kryssa där? 

På deras hemsida(agria) kan man även på "mina sidor" anmäla en skada och skanna in sina kvitton. Är det samma grejj(reglering)? eller är det något annat?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

LinaK
0

Ja det är detta du ska fylla i och skicka in till Agria, det gjorde jag när min katt skadades.

Angående det där med moms så har jag ingen aning, men agria har ju en chattfunktion kan du inte lite snabbt försöka få ett svar om du frågar där?

Ja man kan skanna in sina kvitton istället för att skicka med post, det är ju smidigare på ett vis. Men vad menar du med reglering? Du menar att du har betalat allt redan hos veterinären? För när man reglerar hos veterinären så drar dom ju av allt som försäkringsbolaget tar av skadan, och sedan betalar man bara för självrisk (fast + rörlig) sedan är det klart. Men du menar att du ska skicka in kvitton så att du ska kunna få tillbaka pengar?

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Catta-
0

Okej, tack!

Ja precis. Jag betalade allt hos veterinären. De drog inget från agria direkt när jag var där.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

MaritaBo
0

Det med moms handlar om uppfödare/företag/moms redovisningsskyldiga. Och jag förmodar att du inte är något av det så du kryssar bara nej. :-)