Tips på foder, klåda
Min hund började klia sig grovt när hon var liten och därför har jag matat henne med Royal canin hyperallergenic eller hills z/d.
Efter jag blev arbetslös och bara har suttit hemma med henne så försvann klådan, alltså är det stress som ger henne klådan.
Har börjat testa att ge henne kött, fisk, potatis, morot, tuggben osv och det fungerar prima!
Testade fodret AXESS BASIC, men det gav henne faktiskt klåda så nu är jag tillbaka på allergifodret.
Bör hon äta allergifoder hela livet eller finns det något foder ni tror fungerar? Skulle vara helt underbart att slippa åka ända till vetrinären för att köpa svindyrt foder som innehåller typ bara ris.
Hon är min första hund och eftersom hon ätit allergifoder sen hon var liten så har jag aldrig funderat så mycket över olika foder.
Testa Färskfoder eller BARF.
Färskfoder eller james wellbeloved
Ett hem utan en hund är inget hem
Min allergi/svamp/magproblem-hund äter bravo vilt och bravo lamm i skoven. Det är det enda han hittills klarar utan maximal klåda och kraftiga diarrer.
// Lise
When nothing goes right, go left!
Om det är stress som utlöser klådan, så kanske fodret spelar mindre roll? Annars så tipsar jag, som många andra, om färskfoder.
Vad innebär färskfoder? Jag får fram en bild av en konservburk..
BARF? Hade illrar för länge sen som jag barfade, vilket innebar att man skulle ge rätt procent av hjärta/inälvor/hud/lever/ben m.m.
Skulle verkligen kunna tänka mig att ge min tjej färsk mat kanske som man gjort själv, eventuellt 50/50 med torrfoder..
Men jag har ingen aning om vad en hund behöver få i sig! Så ni får gärna förklara för mig vad färskfoder och barf betyder..
Hitade bravo, verkade vara frysta köttbitar, hittade en återförsäljare inte allt för långt bort.
James wellbelowed finns på animail, hur vet jag vilken jag ska välja isf? Finns ju hundra! :P
http://animail.se/hund/hundfoder?manufacturer=173&gclid=CLSDr7yQ_bwCFesLcwodqH0A2g
Kan tillägga att min tjej förbränner väldigt fort och behöver äta mycket! Just nu har hon fri tillgång till torrfoder och brukar äta när jag äter och får i sig ungefär det dubbla mot vad som står på påsen per dag och är ändå smal. (Hon har inte mask)
#6 Kolla in, Vom og Hundemat, Nordic, Klass, Fodax, Priima o.s.v, de är färskfoder som du kan ge utan att behöva tillsätta något.
Kolla på http://barf.ifokus.se
Färskfoder består mest av rått kött som är fryst i korvar, dvs inte konserver.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Okej, tack, ska kolla upp det. Är det så att man måste avvänja hunden från det gamla torrfodret och så innan?
Nej, oftast fungerar det att byta rakt av till färskfoder.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Tack så mkt för all info!