OCD Osteochondros
Idag fick Alice ännu en sjukdom bekräftad, Osteochondros i vänster knäled. Veterinären kunde inte säga hur hennes framtid ser ut, men att vi ska följa strikta direktioner över sjukgymnastik både hemma och hos en legitimerad sjukgymnast. Alice gick igenom en artroskopi idag och ingreppet gick bra och hon hade inga komplikationer. Men har ni några erfarenheter utav Osteochondros? Blev er hund återställt efter operation? Fick den gå på några mediciner? Berätta allt, för oss är sjukdomen ny.
Min sanktis fick vi tyvärr avliva då han inte blev bra efter sista atroskopin. I första armbågen blev han jätte bra men efter andra armbågen gick de åt helvete. Han haltade i ca 6 månader tills han tillslut blev så halt att han hoppade på 3 ben. Röntgade han och dom sa att han hade fått början till svår atros plus att han inte blev bra efter operationen. Dom sa att de bästa va att avliva….
Han blev 1 år och 4 månader….min prins :(
Jag som hållt han slank o fin hela tiden….

#1 opererade du med artroskopi alla gångerna? Efter operationen blev ni rekomenderade att gå på rehab och vattengymnastik?