Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4190 ggr
LinaK
0

Seresto vet ?

Någon som har börjat använda seresto vet ännu?

Info finner ni här!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

sarae
3

Önska har. Hon har haft på sig det en dryg vecka. Än så länge inga fästingar eller reaktioner av något slag (har då varit i stockholm samt på västkusten i mycket fästingriktområde)

pepsibarn
3

Min hund har haft det i en månad, inga fästingar och inga reaktioner :)

Lathundarna
3

Jupp. Inga fästingar, inget pälsavfall, etc.

LinaK
0

Vad bra! Då ska jag nog beställa sådana halsband 🙂Blir dyrt när man har två hundar 🤪

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Kitten86
0

Min hund har ett seresto halsband sen ett par dagar tillbaka och inga fästingar är funna ännu. Känns jättebra! 

Han har lite klåda just där halsbandet sitter men tror inte att det är ngn reaktion på själva halsbandet utan just för att han har ett halsband på sig (blir samma om han har ett vanligt halsband på sig en längre tid, förmodligen av värmen då han har mycket päls).

MelliPirelli
0

Ni som använde seresto, hade ni hunden i sängen?

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

MelliPirelli
0

#7 Skönt! Står på apotekets hemsida att man inte bör ha det, men då känner jag mig lugn 😇

Bloggar om hunderiet 

Lathundarna
0

#8 Har alltid hundarna i sängen och soffan, oavsett om det sägs vara bra eller dåligt. Så jag är nog ingen vidare bra "mall" 😉 Men varken jag eller sambon märkte av nåt medel i alla fall. Och med tanke på hur mycket fysisk kontakt jag har med jycken i träning, under bus och när det ska masseras/stretchas, etc så borde man ju ha reagerat då om man nu vore överkänslig.

MelliPirelli
0

#9 Aldrig varit känslig, så jag gör nog samma som dig 🤫

Bloggar om hunderiet 

Kitten86
0

Yes, min sov i sängen, låg i soffan osv. Inga problem alls.