Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2561 ggr
Rebornlady
0

Hur ofta ger ni råa ben?

Jag ger min kycklingvingar, men hur ofta?

Mixie
0

Några gånger i veckan :)

//Mickan

russin
0

2-3 gånger per vecka - lite beroende på hur stort lager jag har i frysen 🙂 Oftast nötrevben, men ibland broskränger och har nu även lyckats beställa hjortnackar.

[[Boris Sager]]
1

Aldrig.🙂

Wellcraft
0

Så ofta det går faktiskt.
Blir några gånger i veckan :)
Mestadels kycklinglår & kycklingvingar, men även revben m.m

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Rebornlady
1

Nu läste jag att man INTE skulle ge rå kyckling pga salmonella…

russin
2

#5 - ger du svensk kyckling så behöver du knappast vara orolig. Och friska hundar bryter ner ev bakterier mycket bättre än oss människor.

Sugar Mist
2

Så ofta det går, vi har en frys med smått och gott i, hänger mest på att jag ska orka tina upp och dela(Hela kaninkroppar oftast), och komma ihåg att den är upptinad haha!

-

[[Boris Sager]]
1

Men hur kan man i dessa tider vara säker på att kycklingen verkligen är svensk, även om det står på förpackningen?

http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/smittskydd-och-sjukdomar/smittsamma-sjukdomar/salmonellainfektion/

russin
0

Man får väl verkligen hoppas att de flesta sköter sig enligt svensk lag…

Wezza
0

Tyvärr aldrig, skulle dock vilja göra det några gånger i veckan 🙂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[Tess86]
0

En gång om dagen. Oftast grisklövar, kycklingklubbor (med lårbit och ryggben) eller diverse slaktrester (ben med kött på) från vilt, mestadels vildsvin eller älg. Från vilt blir det ofta stora stycken som ryggrad, bäcken osv, då får de gnaga på samma stycke i ganska många dagar.

Hildgrim
0

Jag ger min ben fyra gånger per veckan. Iland kan hon få något extra utöver det att tugga på.

Cahira
0

Just nu vid födelsedagar och högtider. Vad gäller salmonellan så moppar jag golvet med en blandning av äppelcidervinäger, vatten och yes för att få bort bakterier och fett från golvet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fenix_Chicci
0

Ger varje dag av varierat slag, men händer att hon får malda ben vissa dagar.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

DixieBC
0

Minst varannan dag! Varierar oftast mellan nöt, gris och kyckling.

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

[Neoverona]
0

Brukar ge 2-3ggr/veckan. Får en stor beställning i slutet av månaden, då ska de båda få mer :)

TjockaBerta
0

2 gånger i månaden kanske men det är mest av slöhet från min sida. Oftare på sommaren när de kan äkta benen ute.

>>>Malum domesticum<<<

Catta-
0

Några gånger i månaden.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

vallhund
0

Nästan varje dag.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

kigon
0

Fick sina första två oxsvans-bitar denna veckan!

Vill börja ge olika oftare, helst varje vecka.

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Lilllens
0

3ggr per vecka till ena som är van, den nya får en gång/vecka.

CelsiusT
0

Väldigt varierande och har ingen "rutin" för det, men relativt ofta försöker jag ge. Ibland varje dag, ibland bara några gånger i veckan och ibland kan det gå 1-3 v mellan gångerna. Försöker att ge det ofta, men det beror lite på vad som hinns med och så gäller det ju att komma ihåg/komma på att jag ska ta upp ur frysen med.

Kycklingvingar, kycklinglår, revben av nöt, gris eller älg, ryggrad av älg eller nöt, grisfötter, grisknorrar osv osv. Mest är det kyckling, nöt, älg och gris jag ger av eftersom det är vad jag kan få tag i lätt och billigt, men ibland slinker det med lite annat. Går och hoppas på att svärfar ska slakta får i år så jag får lite sådana ben och kött att fylla frysen med.

Medarbetare på westernridning.ifokus

russin
0

Haha, ibland slutar jag använda min hjärna och sist jag köpte revben så köpte jag extra många kilo. Hundarna började få lite oftare, men jag drog inte in på maten 🤐 några hekto upp på doggsen….

Numera blir det ben istället för mat några gånger i veckan 😉

[Annamaja27]
0

Köpte flera kilo ekologiska vingar när jag hittade på bra pris så nu blir det dagligen. Hunden får med sig två vingar per dag till dagis som lunch.