Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3813 ggr
MelliPirelli
0

Ullkam vs furminator

Jag har provat både ullkam och furminator, jag tycker personligen ullkammen är så mycket bättre! Vet inte varför, men har fått för mig att furminatorn sliter väldigt mycket på täckhåren (någon som vet om det stämmer?). Ullkammen går verkligen in på djupet och får med mycket päls.

Någon annan som har erfarenheter av dom här två olika borstarna?

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Fridaaaa
0

Furminator har jag och tycker det fungerar helbra på både hund och kanin 🙂 Men tar lite för mycket på de med lite känsligare päls/hud tyvärr. Ullkam däremot har jag aldrig testat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LuLeLo
0

Ullkam var ett lustigt svenskt namn på coat kingen ;). Har aldrig hört det förut :P.

Jag har aldrig testat furminator men däremot Mars Coat King. Min ras har mycket päls och pälsvård och ska egentligen plockas, men vid första trimningen kan man använda sig av Coat kingen för att göra jobbet enklare. Dock sliter det mycket på håren och kan ge en strävare, krulligare och missfärgad päls, för håren ska egentligen plockas.

Fantastiskt verktyg men ska användas med måtta.

Tass Josephine

lillvilda
0

jag trivs bäst med furminatorn, oslagbar i mina ögon.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

[tk1971]
1

Jag har en furminator. Jag tycker inte den är särskilt bra. Hur använder man den där ullkammen - rollar över pälsen bara?