Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 708 ggr
linn8
0

Få bättre relation?

Hur förbättrar men sin relation till sin hund?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

IngridSvensson
0

Att jobba med kontakten. Gör saker tillsammans och arbeta med positiva belöningar. Under vanliga promenader kanske du lockar hunden upp på en parkbänk eller något annat oväntat och belönar om hunden samarbetar eller åtminstone försöker.. Rallylydnad, andra sorters aktiviteter. Det finns en del som man kan göra för att bygga upp relationen till varandra!

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[Teddies matte]
0

Lek mycket, gör roliga saker tillsammans med hunden och var spontan och orädd för att göra lite annorlunda saker med hunden. Var en trygghet för hunden, se alltid till att du har kontroll över olika situationer så hunden känner sig trygg med dig. Pyssla om hunden, massage, hantering, kel. Träning kan också förbättra relationen, att hunden får utvecklas tillsammans med dig.

scheindel
0

lek! gör kontaktövningar. jag har alltid bara använt klickerträning på mina hundar och jag kan säga att gör man det så gör man det väldigt lätt för sig på relationsfronten. man får en hund som tycker att all träning är som en lek, att man är en skitrolig och pålitlig typ som aldrig ställer till med obehag och som dessutom är lyhörd och lydig. (och jo, alla hundar kan klickertränas -alla ryggradsdjur kan nämligen klickertränas)