Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2574 ggr
-Aida-
0

Försäkings bolag

Vilket bolag tycker ni är bäst att försäkra sin hund i?
Det finns ju hur mycket som helst att välja på, va använder ni?
Tycker i de fungerar bra? Finns de nån som ger större trygghet än andra?

[FridaGenborg]
0

Jag valde Folksam, för jag har alla andra försäkringar genom Folksam. Tycker dom har varit bra att ha och göra med hittills iallafall 🙂

mingman
1

Vilket bolag som är bäst beror givetvis på personliga preferenser. Jag valde agria då de inte sänker ersättningen när hunden blir äldre som de flesta andra bolag faktiskt gör.

De flesta bolag har fast+rörlig självrisk. Alltså om behandlingen kostar 12 500 och du har en fast självrisk på 2500 och en rörlig på 15% betalar du totalt 2500+1500=4000. Jag tror att det är IF som har fast självrisk. Då betalar du alltså enbart 2500 för samma behandling och försäkringsbolaget betalar 100% av allt över självrisken. Då brukar dock försäkringspremien vara lite dyrare. 

Om min egen försäkring fungerar bra eller ej kan jag inte säga, då jag ännu inte behövt använda den.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Vizzla
0

Man måste läsa försäkringsvillkoren för att kunna avgöra. 

Vi valde agria för att de är det enda bolaget som har rehabersättning på 6000 kr vilket var viktigt för oss som äger Tax. En Tax är en väldigt frisk hund som sällan behöver veterinärvård om de inte får diskbråck. Då kan det bli dyrt. Så rehab var viktigt för oss att ha OM han skulle råka ut för ryggproblem. 

Se till din hund och era behov. Läs försäkringsvillkoren och jämför priser.

Finns 6 bolag i Sverige som har djurförsäkringar vad jag vet…

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Turast
0

Jag har "dina försäkringar" för de hade 3000kr i rehab och 3000 i medicin, 40 000 i den där veterinärs grejen och 2500 kr självrisk + 15% rörlig

tyckte det lät bra och när jag jämförde med andra blev Dina den billigaste som man fick mest för :) 

Det beror ju dock på ras och så  med :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Mia
0

Jag har IF, för jag gillar den fasta självrisken.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mapel
0

Jag har IF just för att de passade oss bäst! Den täcker väldigt mycket, har fast självrisk så man behöver aldrig oroa sig över priset, har rehab och medicin inräknat i premien(edit: om man väljer den stora försäkrningen vilket vi gjort) och ger rabatt om man har fler försäkringar där vilket vi har :) Tycker faktiskt inte alls det är särskilt dyrt om man jämför med vad man får. Vi betalar 200 i månaden för vår sheltie :) 

Förstår att det är svårt att välja :P Jag höll på och letade försäkring i flera månader och har nog lusläst på varenda försäkringsbolag men IF var verkligen den som var bäst för oss och täckte mest så då blev det så :)

Fridaaaa
0

Folksam. Gillar dem, bra service, bra villkor och priser tycker jag.
Inte behövt använda den än som tur är.
Ingår 3000kr/år med medicin också, om man väljer 50.000kr/år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[Boris Sager]]
0

Jag har IF, eftersom mina andra föräkringar är samlade där + av samma skäl som # 6.

FjantYoda
0

Jag kör folksam, jämförde lite olika och hade jag valt t.ex. Agria så hade det blivit typ dubbelt så dyrt! Har inte behövt använda försäkringen än men då jag valde så frågade jag endel folk och många tipsade om Folksam

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Anibaz
0

Har Agria på tiken då det är det enda bolag som försäkrar äldre hundar. Försäkringen är dyr, men det finns inte så mycket att göra. Hade visserligen kommit undan lite billigare om jag inte valt tillägg men jag vill ha en försäkring som täcker så mycket det bara går.

Hanen är försäkrad hos Folksam, då han var det redan innan han kom till mig. Kan varken säga bu eller bä då jag inte behövt använda den, men priset är bra med tanke på allt som ingår.

russin
0

Man behöver läsa villkoren för de olika bolagen, för dels så skiljer sig dom allmänna grekerna en del och dels kan det skilja mycket beroende på vilken ras man har.

Kitten86
1

I vissa fall kan ju årspremien avgör vilket bolag man väljer och försäkringar skiljer sig åt beroende på bl.a. ras. 

Jag har min hund försäkrad hos IF. Jag ringde runt för att få uppgifter och kunna jämföra. Hade tidigare hund samt hästar försäkrad hos Agria. Jag valde till slut IF då jag hört mycket bra om det försäkringsbolaget samt att jag då fick en fast självrisk på 2500 kr samt högre veterinärsvårdsbelopp kontra mer eller mindre samma månadskostnad som ex. Agria kunde erbjuda.

På min dvärgpudel hade jag Agria. Med honom hade jag fast självrisk + 10% rörlig (om jag inte missminner mig).

Jag skulle säga till den som ska välja bolag att försäkra sitt djur i, att lägga ner tiden och ringa runt för att se vad de olika bolagen kan erbjuda samt våga ställa frågor. Glöm inte heller att läsa igenom det mer finstilta om vad försäkringen i fråga täcker och inte täcker.

drika
0

Har folksam och är nöjd med dem. skulle även kunna tänka mig if:)

Hälsningar

Fredrika

-Aida-
0

Jag kollade in alla era förslag, däremot va de inte de lättaste att försäkra honom, jag måste veta hur många generationer han är fri från varg och det står inte i hans papper, så det måste jag ta reda på först tydligen.

russin
0

Jag har ju hoppat lite mellan bolag. Har haft friska hundar, så har kunnat göra det utan problem.

Haft Agria i många år till hund, men började tröttna på dom efter att dom gjort om i villkoren och höjde premierna rejält efter att dom bakat in många ingrepp/behandlingar som är svindyra och som bara ett fåtal människor gör. Gick över till Optimal, men är inte nöjd då dom känns osäkra och har ändrat självrisken !

1:a maj går jag efter noga övervägande över till Folksam och kommer förhoppningsvis stanna kvar hos dom. Har aldrig haft dom på djur förut, då dom inte försäkrade min förra hundras - men hört gott om dom och efter att ha pratat med ett ombud, så tror jag att jag blir nöjd. Flyttar även över min hemförsäkring till dom, så det ger lite rabatt.