Boktips önskas !
Önskar boktips :)
Önskar BRA boktips om allt från valptiden till grundläggande vardagslydnad .
Rekommenderar varmt Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt samt Stora Hundboken av Fredrik Steen. Jag är särskilt förtjust i Kontaktkontraktet och tycker det är en lätt bok att ta till sig inför att valpen kommer. Ingen av dom är väl direkt riktade till valpar men har delar med det med.
Som med all litteratur gäller det ju att plocka ut det man gillar och känner passar för ens egen "stil", men som sagt, dom är bra och brukar finnas på biblioteken. 🙂
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Jag rekommenderar också kontaktkontraktet! 👍
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Kontaktkontraktet - Eva Bodfäldt
Bra relation - Kenth Svartberg
Hundens språk och tankar - Per Jensen
Även de nyare av Memea Mohlins böcker.
Memea Mohlin skriver väldigt många bra böcker!
Rekomenderar verkligen!😎
Rekommenderar Anders Hallgrens böcker.
"Stora boken om att skaffa och leva med hund: modern träning, beteende och psykologi"
Av: Anders Hallgren och Åsa Ahlblom. Kan jag verkligen rekommendera, står först om valpen och vad man bör tänka på där m.m. sen unghund och vuxen. Blandat med träning och annat som är bra att veta vad gäller skötsel, mat m.m.
"Lyckliga lydiga hundar", också av Anders Hallgren är också bra, boken bygger på positiv träning och står mycket bra saker.
Även "Alfasyndromet: Om ledarskap och rangordning hos hundar" är superintressant, handlar då mycket om beteende.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Bra relation av Kenth Svartberg
Rekommenderar också Anders Hallgrens böcker som ovanstående. Lexikon i Hundspråk: Lär dig tolka din hunds signaler - Är definitivt en bok att ha i hyllan där hemma.