Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 906 ggr
[jnordstrom]
0

vom og hundemat

Okej. Jag ska testa mina hundar med vom. Dom har käkat hills innan. Funkat fint. Men efter man läst mycket så är de ju visst inget bra med torrfoder. Men, ett stort men! De är ju fullständigt skit vidrigt med den där vom maten! Hur gör ni? Hur står ni ut med lukten? Skivar ni de fryst i portionsbitar så ni slipper gosa? Snälla hur gör ni så de blir smidigt? Jag kan verkligen inte hjälpa det men de här var äckligt. Men jag vill ju givetvis mina hundar väl. Dom tyckte de var smaskens och blev tokig i det. Så tips hur gör ni med färskost? !

Sugar Mist
0

Jag andas med munnen om det luktar vidrigt, men jag hr lyckats lista ut hur man andas med näsan utan att "lukta"/hur man andas med näsan och ignorerar lukten och gör det oftast. Till Flynn som käkar en hel korv om dagen så delar jag den morgonen och lägger in andra halvan i kylen. Med Penny som käkar en tredjedel om dagen delar jag en hel korv i tre och delar en tredje del på hälften och lägger in det som hon inte äter på morgonen i kylen. Done and done.

-

Haztparken
0

Jag tinar och portionerar upp i plastpåsar och låter några ligga kvar i kylskåpet och resten i frysen tills dom ska ätas och låter dom då tina där :)

Min VoH luktar då inget? Det var det första jag sprang och berätta för min mamma när jag började med VoH att mitt var i princip luktfritt 🤔

-Aida-
0

Man vänjer sig faktiskt vid slisket, jag känner ingen lukt längre, hundarna på kenneln jag hjälper till på äter slisk mat, de har samlat upptinade maten i en plastlåda ihop mosat som en gegga och sen får man använda ett deciliter mått och hälla upp i matskålarna, den lådan förvaras i kylen men hemma kylskåp kanske inte har plats för de. :P

[FridaGenborg]
0

Jag väger upp allt och lägger dagsransonerna i påsar, fryser in och tar ut en påse dagen innan han ska äta. Man vänjer sig vid lukten 🙂

[Empisen]
0

Den enda VoH sorten jag tycker luktar illa är deras 100% nötvom.. Och den luktar verkligen skit illa. 

Är det den du ger och du verkligen inte klarar stanken så byt till en annan variant? Finns en hel del sorter att välja mellan.

[TeamGolden]
0

Klarar inte av voh färskfoder, stanken och när man delar korven i fryst tillstånd slabbar det färskfoder som stinker något sjuukt vidrigt i hela köket och ah jag väljer hellre annat färskfoder efter att andra även hittat järn bitar i korvarna. Finns nog inget jag gillar med voh tyvärr..! Och annars finns det burgare i voh format, precis samma sak men redan uppdelade :)

russin
0

Jag har aldrig tyckt att något färskfoder luktar värre än vanlig köttfärs. Jag ren vom luktar visserligen lite sur ladugård, men inte ens det stör mig 🙂

[Forest]
0

Lukten?! Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det lutar illa med den vi ger (kyckling,kyckling o ris) dom har även torrfoder och när man öppnar foderhinken med den så tar jag alltid djupt andetag innan, tycker den stinker blääää 🤐

htt
0

Jag försöker "stänga av" näsan när jag skär upp korvarna. Tycker valpvarianten luktar VIDRIGT, även i fryst tillstånd, som koskit, men varianten med lax luktar ingenting tycker jag :)

Sugar Mist
0

#9 Valpvarianten är verkligen något av det äckligaste som finns, och sorgligt nog är det ända varianten min tik vill äta… suck.

-

Lon@
0

Nu var det ju inte riktigt det du frågade om men jag ger Bravo som är i 150-g burgare. Sorterna utan vom luktar inte alls äckligt och de är inte särskilt slabbiga i tinat tillstånd heller.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!