Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1426 ggr
Tanjis
0

terapihund

Hej! Jag går lite i tankarna på att utbilda mig och min hund till ett terapihundsekipage. Jag har hört att de flesta startar eget företag, hur fungerar det, är det tungt? Sen kan man få anställning med men vad är det för företag man jobbar för då? Ni som vet, snälla kommentera

-Aida-
0

Det är mycket jobb med eget företag jag är själv intresserad utav det, har gått en ett års kurs och ett informations möte om eget företagand, då  får man prov på hur man gör och vad man ska tänka på, hur gör man en plan osv, det är fruktansvärt mycket pappersarbete, men är de inget som skrämmer dig så ska du göra de, jag låter mig inte skrämmas av vad andra säger om företagande, man ska heller inte vara rädd för att bli satt i skulder, för med eget företag då får man skulder på dig beroende på vad man ska göra

Om du vill starta de själv och jobba ensam så blir det Enskild Näringsverksamhet som företags form, du kommer också behöva ansöka om F-skattesedel, det gör att dina kunder känner sig trygga i att köpa dina tjänster.
Du kan också ha anställda, om jag minns rätt va de max en person till annars måste man byta företagsform, då är det inte längre "Enskild" som namnet heter.

Det finns företag som arbetar med att hjälpa andra som vill starta eget företag, de är alltid en bra ide att beställa tid hos dom och prata om sin ide hur man har tänkt sig, hur mycket pengar man satsar i företaget, om lån om det behövs, lokaler, budget etc, dom hjälper till med allt tänkande och med budgeten om man behöver extra hjälp.
Det finns hur mycket som helst på google om hur de går till men man inser inte hur mycket arbete de är förrän man gått en kurs och får prova på allt arbete, är man fortfarande intresserad efter en kurs, då kan man ge sig in på de.