Grattis Ixxi tio år!
Min älskade rara söta ljuva goa tös Ixxi fyller hela TIO år idag!
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
Idag för tio år sedan föddes Ixxi sist i en kull på fem dvärgschnauzervalpar och vägdes endast 111 gram. Det var osäkert om hon skulle överleva men med stödmatning och lite jävlaranamma så klarade hon sig! Fyra veckor senare valde hon mig och fyra veckor till fick hon komma hem till oss. Vårt band har alltid varit väldigt starkt och jag tror det är för att hon valde mig och inte tvärtom. Jag hoppas på många fina år till tillsammans och njuter av varje dag jag har henne!
Grattis hjärtat, matte älskar dig. ❤️
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Grattis fina Ixxi!! :D
Grattis till sötnosen! Finaste dvärgschnauzern jag sett 🙂
Och vilket spännande liv hon haft under dom åren. Flytta utomlands och lära sig ett helt nytt språk, undrar hur många missförstånd det skett mellan henne, Digger och Apache pga språkförbistringar?
Vad önskade hon sig i födelsedagspresent? En ansiktslyftning? Det borde ju finnas "over there". 😎
🎂Hipp hipp hurra!
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 Hon har flyttat från Härnösand till Umeå till Skåne till Umeå (och runtom i Umeås små byar) och tvärs över atlanten till ett helt nytt land. Hon har hjälpt hundrädda barn att tycka om att leka med henne och komma över sin rädsla, hon har tagit hand om sjuka äldre efter en stroke. Hon har tagit hand om mig och försvarat mig mot några höga ungdomar (skällde bort dom, hon som annars hälsar och älskar allt och alla och aldrig nånsin skäller). Hon hjälpte Ådi att lära sig tycka om åka bil. Hon lärde Ådi att främmande människor var roliga. Hon har haft en vända cancer, återkommande fukteksem på nosen, brutit en klo (som nu växer helt konstigt), dragit massa tänder, testat agility, freetyle, sök, spår och lärt sig över 30 tricks. Hon är nu nanny åt valpen och höll Popsicle sällskap då jag försökte rädda honom från ihjälfrysning i våras.
Kan säga att hon bär rätt stora skor den damen. ❤️ Och hon är så fin i kanten! Hon kan inte bajsa där nån ser henne. Hon hatar att bli blöt och geggig. Hon måste äta sin mat på en matta. Hon ska lyftas upp i alla möbler som finns trots att hon kan hoppa upp själv (vilket hon gör om hon tror man inte ser henne).
Här är en bild från då hon var 8v (och jag var fortfarande tonåring *S* )
#1 och #2 Tack 🌺
Stort grattis till fina Ixxi! 🥳🎈
Grattis fiiina Ixxi!! :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)