Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 728 ggr
joohaannas
0

foder för känslig mage?

Vilket foder tycker ni är bäst för hundar med känslig mage? Min hund får nämnligen diarré av de flesta foder. En kille på 2 år.

russin
0

Färskfoder brukar vara oslagbart för känsliga magar.

[tk1971]
0

Testa Hill´s i/d.

Lilllens
1

Jag har ganska nyligen fått hem en hund som sägs vara känslig, det är hon också när hon äter torrfoder. Hon har fått massa olika torrfoder för känsliga hundar av förra ägaren, det hjälpte inte ett skit. Nu får hon färskfoder och har slutat klia sig, har bättre ögon och bättre mage.

[Teddies matte]
0

För min fungerar Brit Care med lamm & ris riktigt bra.

Misarn
0

Vi har nog testat dom flesta foder, förutom färsk och vi ger Pro plan sensitive Salomon & rice och det fungerar för båda våra tjejer :-)

lizton
0

Det beror ju på vad hunden är känslig mot. Ett torrfoder med få proteinkällor som kan funka för en del känsliga magar är Acana Lamb & Apple. Det finns hos animail.se hemfoder.se och zooplus,se

Ibland kan bakat torrfoder vara snällare för magen. En del funkar bra på bakade torrfodret Magnussons Meat & Biscuit. Det finns på IcaMaxi, Coop och City Gross och något dyrare hos animail.se och hemfoder.se

joohaannas
0

Tack för alla svar! Färskfoder är väldigt krångligt för våra del dånvi är iväg med husvagn mycket på sommaren, och så går jag på internat och tycker det blir väldigt lråmhöugth då med förvaring och dylikt. Är det hög smakhalt i dessa foder? Min labbe är superkräsen nämnligen!

[Teddies matte]
0

#7 Min är väldigt kräsen när det gäller foder, men detta tycker han mycket om.

lizton
0

#7 Ja, hög smaklighet på både Magnussons Meat & Biscuit och på Acana Lamb & Apple. Magnussons är betydligt billigare och finns på Ica Maxi, vissa Coop och City Gross och hos animail.se och hemfider.se . Acana Lamb & Apple finns hos animail.se  hemfoder.se och hos zooplus.se