Olika färska ben??
Hej alla!
Jag sitter som ett ufo….. Jag vill ge Inez mer färska ben osv för hennes tänder m.m..
Men jag är så rädd, så jag vet inte riktigt vad jag ska välja heller för den delen.
Hon är så liten och de mesta verkar så stort och väldigt hårt.
Så vad vet ni där ute som man kan ge som är bra för en väldigt liten hund ? :)
Sundhundmat har tex. oxrevbenen som är packade i olika storlekar. Rätt små i vissa och större i andra, så man kan ju alltid välja ut någon där man tycker ser lagom ut.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Vad är det du är rädd för? :)
Jag skulle hellre ge för stort än för litet ben, större risk att dom sättet ett litet ben i halsen. Sen ska man ju alltid ha hundarna under uppsikt när dom käkar ben överhuvudtaget.
Nee de är mest att de känns utanför min kunskap så de är ett tomrum :) Ja hon får ju aldrig tugga utan uppsikt.
#3 Innan jag skaffade Zuki så hade vi aldrig gett våra hundar varken naturtugg eller färska ben eller sådär heller :) Nu får hon det reglebundet. Dock kunde hon äta dom färska benen lite för fort när hon var liten och svälja lite stora bitar åt gången, så hon spydde upp dom igen senare och tuggade om! Och bajset blir vitt och hårt, små vita kluttar bara.
Kanin är toppen för mindre hundar :)
-
Jag ger ofta lamm-nacke till min bichon. Tror att de går att bryta på mitten om de är för stora. Annars så är all sorts lamm uppskattad här hemma! :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Kycklingvingar kanske?
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Kycklingvingar är väldigt mjuka och snälla, perfekt för små hundar. Vet inte hur mycket hon väger men en hel kan ev. bli för mycket för henne, ge henne en halv eller låt henne tugga en stund och byt mot en godis när du tycker hon ätit klart.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Juste, Kycklinghals skulle också passa bra i storlek!
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Tack alla för informationen! :D Nu ska jag ut och försöka handla in lite ;)
Men hur är de med kyckling vingar osv i kyldisken på affären? Är inte vissa ''mörade'' ?
Kan vara så (vet inte hur det är med vingar), det borde stå på förpackningen om något är tillsatt.
≧◔◡◔≦
#12 Kronfågelns kycklingvingar är inte mörade, och på de mörade produkterna brukar det stå tydligt att de är mörade. Annars kan du köpa färska och frysa in själv. Med en sån liten hund kan du ju ha råd med ett lite högre kilopris.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag fick lära mej att hundar inte skulle äta ben som började på F=fläsk och fågel för det kunde splittra sej, men det är alltså fel?
#16 Det är fel. Råa ben bör gå bra oavsett sort. Tillagade ben ska man ju inte ge oavsett vad den första bokstaven är :)
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Då ska jag utforska frysdisken!
#16 Det är "gammalt" från den tiden då man gav tillagade ben. Tillagade ben på F är farliga, men över lag ska man inte ge tillagade ben alls.
Medarbetare på westernridning.ifokus