Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 983 ggr
[Brittmrie]
0

bichon havanais

Hej. Vill ha tips hur jag gör med min tik blir 2år i maj hon ylar o skäller låter ångest betonat kan inte vara själv.går jag till tvättstugan i källaren går det bra men går jag i porten börjar hon skälla. Hon håller på i ca 10 min tyst 5-10 sen börjar hon igen. Fick rådet att ge calmex men hon är inte påverkad av det möjligen äter bättre som hon varit dålig på. En glad social tjej som älskar alla lite reserverad i början när hon träffar ny hund eller bara möter springer inte fram. VAD GÖR JAG. Hjälp vill gå och handla själv utan hundvakt. Jag är hemma heltid behöver sällan lämna henne mitt fel att inte öva oftare har varit bara vi två. Hon är helt frisk för övrigt Vh bm

[Teddies matte]
5

Börja om med ensamhetsträningen, och lämna henne aldrig längre än vad hon klarar av. Måste du iväg någonstans medan du tränar henne på att vara ensam får du ha dagmatte. Tänk också på att en del hundar aldrig klarar av att vara ensamma och då får man lösa det på annat sätt.

[Brittmrie]
0

Tack. Nej lämnar inte henne själv nu men har nog lämnat för lång stund får börja om har börjat att bara gå ut genom dörren ibland låser jag ibland inte men öppnar bara porten står innanför när jag hör lite gnäll öppnar jag porten o går in gör ingen stor affär av att jag kommer förut fick hon godis men hon hetsade upp sej mera hon sitter ca två meter från dörren min tidigare hund låg vid dörrspringan o väntade sedan kom hon på att hon kunde sitta på köksbordet o titta ut o vänta på mej. Men jag lämnad inte henne längre stunder hon var vuxen när jag fick ta över henne från en kennel så hon blev ensam hund helt underbara var hon tyvärr fick jag ta bort henne innan jag fick min nuvarande hund ida.Det ä svårt när man är hemma jämnt ida följer mej som en svans och ändå är hon nöjd att vara hos grannen om jag ska göra ärende hon trivs jättebra där. Om man nu ska göra upp ett lämnings schema för min ida hur långsamt ska jag ta det. Känner mej osäker det är väl därför det är som det är. Ändå min tredje hund men första valp jag fick vid 9v som nu är 2år i maj. Va tycker ni om lugnande tabl. är det något man ska ta till eller provade två dagar med calmex tyckte inte hon visade någon skillnad men hon kanske kände sej lugnare vet inte. Tack.. vh bm