Vita prickar i avföring?!
Min lilla fransk bulldoghane på snart nio veckor har varit lös i magen sen i tisdags då vi hämtade honom och han avmaskades även samma dag. Idag upptäckte jag och sambon att Hectors avföring har många små vita prickar i sig. Är det någon som kan tänka sig vad det är för något och vad man isåfall kan göra åt de?
Köp en kolla masken så ni verkligen har gett rätt avmaskningsmedel som tar den sortens parasiter som vovven har!
Finns att köpa på apoteken och allt som behövs för att ta prov och skicka till analys finns i paketet!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Köp ett avmaskningsmedel på apoteket och avmaska hunden.
#2 Valpen avmaskades ju i Tisdags?
Det vita kan vara maskägg, efter en avmaskning så kan eventuella maskar och ägg komma ut efter någon/några dagar. Vet du om valpen är regelbundet avmaskad? Det bör den vara.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Nu ska valpar maskas av flera gånger tills dom är 3 månader gamla. Vad det var i bajset ingen aning har han ätit ben? Är han ännu lös i magen? Hur lös är han i magen? hur verkar han må lekfull o pigg?
#3 Här har du nån som läser inläggen liiite för snabbt! 😂
Avmaskades han i tisdags är det troligtvis döda maskar som kommer ut.
#4 - varför ska den avmaskas flera gånger ???
Valpar avmaskas fler gånger hos uppfödaren och sen ska den avmaskas en gång till före 12-veckors sprutan. Inte mer om inte mask verkligen förekommer.
Jag avmaskar en hemkommen valp en gång före 12 veckors sprutan mot spolmask (använder Banminth) och sen aldrig mer om inte mask misstänks.
6 Som jag skrev valpar maskas av flera gånger tills dom är 3 månader = 12 v, dom maskas av olika beroende på vad för typ av avmaskingsmedel uppfödaren/man väljer.
Tror också på rester av maskar efter avmaskningen, hoppas ni får bort allt!