Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1063 ggr
Tanjis
1

Vad är det bästa med din ras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du har blandras berätta gjärna vad som är bäst min din lilla blandis! Jag har två welsh corgi cardigans. Det jag fasntade för i denna ras är att dom är en lugn mys gos ras men när man ska arbeta med dom är dom sjukt lättlärda och arbetsvilliga, jag tror att man kan lära en corgi cardigan precis allt, de är verkligen en mångsidig hund och det är mångsidigheten som jag tycker är så bästigast, sen är de så sjukt sockersöta att titta på

Siggebus
0

Jag har en Pudel som snart fyller tolv år.
Det allra bästa förutom att han är en glad och snäll prick som fortfarande hittar på de mest skratt-framkallande busen så är det bästa att han inte fäller!
Efter ett antal Schäfrar och en Labrador med tillhörande DRIVOR av hår överallt så är det underbart med en icke fällande hund! ❤️

Hiro
1

Norrbottsen är nio år och det bästa jag tycker är att hon är så självsäker, aldrig rädd eller aggressiv. Stabil i alla situationer.

Jaktlabben älskar jag hennes känslighet för hur jag rör mig, hon ser otroligt bra vad jag menar vilket är sjukt bra i träningen.

Sugar Mist
1

Det bästa med aussien är att de är så jädra tuffa. Att de aldrig säger nej till arbete och deras jävlar annama.

-

Summerdogs
3

Det bästa med finsk lapphund är att det är en underbar familjehund men som också är otroligt lättlärd och älskar att jobba. Det är också ett plus att det är en väldigt vacker ras. Sen har jag alltid vart svag för "fluffisar" ;)

[Forest]
1

Har 2 pudlar men dom är så olika i personligheter och även egenheter, ja det är mycket som är olika med dessa två fröknar 😉 

Men vi valde Pudel eftersom sonen är allergiker och tålde Pudel. Jag har vart glad i Pudel sen jag var liten eftersom jag är uppväxt med en mellanpudel så Pudel låg varmt i mitt hjärta. 

Vad jag gillar med Pudel är att dom är lättlärda,kvicktänkta och inte rädda för att arbeta. Dom kan ta off-dagar utan att de klättrar på väggarna.  Har sina egenheter och bjuder gärna på idiotryck som får en att skratta.

LuLeLo
0

Det bästa med min cocker är hans flexibilitet, hans glädje för arbete, hans kärlek och hans glädje i livet. Jag kan både spåra och springa, köra agility och rallylydnad med min cocker som vän, allt man hittar på ger han en chans och han jobbar så tassarna glöder. Hur underbart är det inte sen att komma hem till kvällslunket och få en storpuss på munnen för att därefter brottas ner till marken av ens glade och kärleksfulle kamrat?
Jag älskar verkligen min cocker och tycker att han är den underbaraste som finns!

Tass Josephine

tjoopa
0

Jag älskar att bichon havanais är så folkkära och lättsamma :) Dem anpassar sig så lätt dessutom. Att deras utseende verkligen faller mig i smaken är ytterligare ett plus ;)

FannyGoldfish
0

Jag älskar att borzoiens energi aldrig tar slut ute, att de kan gå sådana sträckor och hänga med ut i skog och mark i timmar. Men samtidigt är dem stora soffpotatisar inomhus, sen är de ju riktiga skönheter också 🙂

Vizzla
0

Det bästa med taxarna är deras tuffa men vänliga sinne. De blir så tokroliga med sina påhitt. Ingen hund man bara bestämmer över rakt av utan man måste samarbeta för att nå resultat. Sen gillar jag utseendet också ;-)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

ChristineF
0

Det bästa med Chihuahua är att de är så modiga, smarta/lättlärda och väldigt smidiga att ha med sig på resande fot. :)

sarae
1

Det bästa med min ras är att den är alldeles fantastiskt tokigt galen :D 

Berger des Pyrénées à face rase