Trick video
Har sett denna flera gånger men tycker att både hunden och ägaren är så duktiga! Jag får så mycket inspiration av den :)
Kolla videon med en BC som utövar en rad fräcka trix: http://www.youtube.com/watch?v=WK6MkxA0isw
Är det Zoe eller? Länken funkar inte men gisaar på det :p
-
#1 Japp det är Zoe :)
Ah, ja. Zoe och hennes matte är galet duktiga.
-
Gillar Nanabordercollie med. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Börjar fundera hur man kan få en hund att lära sig backflip? Galet :)
Alltså, det är ju rätt lätt egentligen. Få hunden att sätta upp tassarna på något och sedan få hunden att vrida sig åt motsatt håll när den går ner, och sedan öka takten och låta hunden springa mot väggen så tillslut lär den "springa" på väggen, "backflippa" vad man nu vill kalla det.
-
#6 Ja det låter som om det skulle kunna funka. Får kanske testa det någon gång :)
#7 Ja, jag hann aldrig testa det med min förra aussie och min valp är för liten för att jag ska våga göra något sådant men vet att flera gör på den metoden :)
-
#8 Du får lägga upp en video om du lyckas lära han det :) Skulle vara kul att se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jadå! Här ser du lite hur jag menar!
-
#10 Ja där ser man en stadig grund :) Tack
Är många som lär in det med frisbee har jag sett. Men man får kolla så hunden "håller" för såna tricks. Man får fråga sig om man gör det för hundens skull eller sitt egna ego. :) Samma med handstand, hoppa högt, mfl.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag tycker "backflip" verkar lite läkigt, känns inte som en så naturlig rörelse för hunden :s samma med "stå på händerna" det känns bara helt fel, aldrig att jag skulle lära min hund det! Men vet man vad man sysslar med och bygger upp rätt muskler så antar jag att det går, och inte skadar hunden
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.