Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 800 ggr
htt
0

Lika namn?

Vad tror ni- blir det tjorvigt för en själv, eller hundarna, om man har två hundar vars namn som klingar likt, eller rättare sagt delar de första bokstäverna? 
Tänk er typ: Elsa och Elo, Kevin och Kelly, Caruso och Casper, Frank och Freddy, osv osv osv…

Ixectrona
1

De var inte alls lika.😉

Det är mer slutet på namnet som gör det besvärligt. Tänk Kelly - Molly, eller Frank - Hank (bara för att hitta något som rimmade). Att de första bokstäverna är samma spelar ingen roll.

Cahira
0

Här kör vi mycket på smeknamn och av nån anledning blir det ofta "poo" i smeten. Allie (RIP) kallades Poopster (pga hennes förkärlek att rulla sig i skit), Apache kallas Pooki (vet inte varför, bara blev så) och Ixxi kallas Ixxipoo. 

Inga problem alls. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Em_
0

Jag säger ofta fel fastän jag har helt olika namn på mina^^ Dessutom lystrar de nästan bättre till den andres namn eftersom det finns risk att någon annan får godis då… Så för enkelhetens skull ska alla framtida hundar heta Hunden 😃

Cahira
10

#3 När jag ropar på alla fyra samtidigt säger jag högt "Who wants a treat?" 

Snabbaste inkallningen ever! 😃

Sugar Mist
0

Kvittar va man har för namn.. Flynn heter Penny och opsis för att mina andra hundar hetat/hette det så, det kvittar liksom xD Penny reagerar på Flynn och Flynn regarer på Penny så där kvittar det liksom också så xD

-

tjoopa
0

Annars så funkar "nam nam" bra också ;)

Michaela-N
3

Roligt var det när vi hade grannens cavalier på besök som också hette Hugo. Man kunde bara ropa "Hugorna!" så kom båda två. 😂

Cahira
0

#7 Mitt ex heter Gustav och mina föräldrars katt heter Gustaf… det var lite awkward. x)

Johannnnaa
0

#8 Hahaha nej shit vad hemskt! Fast kan tänka mig att det ligger mycket skratt bakom det haha :D

htt
0

Vår nuvarande hund heter Caruso, Ruso till vardags och jag är inne på Casper till nummer 2. Och han lär väl heta Cappe lika ofta då ;)