Lika namn?
Vad tror ni- blir det tjorvigt för en själv, eller hundarna, om man har två hundar vars namn som klingar likt, eller rättare sagt delar de första bokstäverna?
Tänk er typ: Elsa och Elo, Kevin och Kelly, Caruso och Casper, Frank och Freddy, osv osv osv…
De var inte alls lika.😉
Det är mer slutet på namnet som gör det besvärligt. Tänk Kelly - Molly, eller Frank - Hank (bara för att hitta något som rimmade). Att de första bokstäverna är samma spelar ingen roll.
Här kör vi mycket på smeknamn och av nån anledning blir det ofta "poo" i smeten. Allie (RIP) kallades Poopster (pga hennes förkärlek att rulla sig i skit), Apache kallas Pooki (vet inte varför, bara blev så) och Ixxi kallas Ixxipoo.
Inga problem alls. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag säger ofta fel fastän jag har helt olika namn på mina^^ Dessutom lystrar de nästan bättre till den andres namn eftersom det finns risk att någon annan får godis då… Så för enkelhetens skull ska alla framtida hundar heta Hunden 😃
#3 När jag ropar på alla fyra samtidigt säger jag högt "Who wants a treat?"
Snabbaste inkallningen ever! 😃
Kvittar va man har för namn.. Flynn heter Penny och opsis för att mina andra hundar hetat/hette det så, det kvittar liksom xD Penny reagerar på Flynn och Flynn regarer på Penny så där kvittar det liksom också så xD
-
Annars så funkar "nam nam" bra också ;)
Roligt var det när vi hade grannens cavalier på besök som också hette Hugo. Man kunde bara ropa "Hugorna!" så kom båda två. 😂
#7 Mitt ex heter Gustav och mina föräldrars katt heter Gustaf… det var lite awkward. x)
#8 Hahaha nej shit vad hemskt! Fast kan tänka mig att det ligger mycket skratt bakom det haha :D
Vår nuvarande hund heter Caruso, Ruso till vardags och jag är inne på Casper till nummer 2. Och han lär väl heta Cappe lika ofta då ;)