Hund kiropraktor
Hej är det någon som känner till en duktig hund kiropraktor? Min hund har fått problem med sin nacke och visar exakt samma syptom som sist när han hade det.
Vi åkte då till en kiropraktor och det hjälpte på en gång! Han blev pigg och glad igen och vi fick komma tbx på ett återbesök men då behövdes de inte göras något då han var helt läkt.
Igår så märkte jag som sagt samma symptom och ringde tidigt i morse till stället vi var sist på de svarar och säger "Nej tyvärr så går det inte då hon är hemma och är mamma ledig vi har först tid efter april"
Min hund är väldigt duktig på att dölja smärta så när han väl visar det gör det ont. Men så rekommenderade de laser behandling och kunde ta mig redan nu ikv jag tänkte då "bättre än ingenting" Vi åkte dit han fick behandlingen och visade direkt positiva tecken jag blev super glad men efter några timmar så satt han stramt med huvudet igen. Och när jag klämde lite så pep han till. Alltså så känns det inte som det har hjälpt så mycket. Jag ska ringa till stället som jag var på och fråga om de är vanligt att problemet kommer tillbaka eller om det kan ta ett tag innan det blir full effekt.
Men jag är ändå sugen på att ta kontakt med en kiropraktor då jag vet hur bra han blev sist utav det.
Så vet någon här ett ställe i göteborg som har hund kiropraktor? Här är det vi brukar vara http://www.kiropraktorcentrum.com/index.php/sv/hund-kiropraktik
Så om någon vet något ställe i göteborg som har hund kiropraktor hade jag blivit superglad om ni kunde berätta!
Jag tar emot alla tips som går!
Ingen som vet?
Hej, jag har en hund med låsningar i rygg och nacke och går också på kiropraktorcentrum och är mycket nöjd. Men främsta smärtlindringen är laser under den kalla tiden i Sverige och min hund inte kan simma ute. Han gillar inte att simma i bassäng. Då kör vi laser var tredje till varannan vecka. Har själv en nackskada och har laserbehandling varannan vecka. Det krävs täta behandlingar vid kroniska skador och är det låsningar måste detta åtgärdas först. Men du kan ju låta hunden få täta laser behandlingar tills kiropraktorn är tillbaka.
När jag har haft andra skador har lasern gjort att värken först blev värre och sen tog det några veckor med täta behandlingar innan det läkte ut. Så det kan nog bli värre av lasern innan det blir bättre!