Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 550 ggr
pepsibarn
0

Aktivering?

Hejsan!

Jag behöver lite råd med vad jag ska göra med min hund. Han är så uttråkad. Jag är just nu nyopererad så jag kan inte springa men jag kan gå promenader. I vanliga fall så blir han aktiverad på dagarna men nu har jag lov så jag har honom hela tiden. Men mina dagar ser ut såhär med honom:
8:30-9:00 morgonpromenad
12-12:15 lunch promenad

13-13:30 en till promenad

18-18:20 liten kvällspromenad

22-22:10 ut och kissa

Så jag tror han får nog med promenader. Emellan där så får han ben och jag ligger och pratar och klappar honom, men han blir inte nöjd. Jag har försökt lägga ut godisar han ska leta efter, men dom hittar han på 10 min och sen är han uttråkad igen och jag kommer verkligen inte på andra grejer han kan göra inomhus. Han är en bichon havanais så han är ju en sällskapshund, men han är van med att ha saker att göra.

Tack på förhand!

Alex
0

Trickträning? Klickerträning framför allt brukar vara bra huvudgympa eftersom de får tänka själva. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Teddies matte]
0

Det finns ingen sport ni är intresserad av? Finns hur mycket som helst man kan göra, gillar ni trix så kunde ju freestyle vara något.

Fenix_Chicci
0

Lägg godis i en ihoprullad handduk, brukar ta en stund för min hund iallafall att få ut alla godisar.

Lägg godis under en plastmugg (alltså inte engångsmugg utan rejälare plast) och låt han lista ut hur han ska komma åt den, fortsätt med en plastlåda när han listat ut det. 

Lär hunden tricks, gärna med klickermetoden så får han tänka lite mer.

Vet inte vad det är för typ av ben du menar, om det är tuggben eller riktiga ben men ett ordentligt köttigt ben typ nötnacke håller hunden sysselsatt länge. Arken zoo i örebro har en del smått och gott.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com