Hundförar kläder.
Nu är det dags för mig att köpa nya hundförarkläder, men det är ju en djungel!! Har tidigare haft ett jaktställ, men skulle behöva lite mer fickor på byxorna och gärna en matchande jacka. Har kollat lite på arrak outdoor, någon som vet hur de är i storlek samt passform? Är inte tjock på något vis, men har lite rumpa och rätt stora bröst. Någon som har erfarenhet av något annat märke som är bra? Lägger gärna ner lite pengar på kvalitet och passform, vattentätt är ett måste!
Titta på stalloveraller/ridoveraller också, de är ofta mer kvinnliga i formen och brukar vara slitstarka.
Vill gärna ha jacka +byxa så man kan ta av jackan om det blir varmt. Eller bara kan använda byxorna mot sommaren:)
Jag har Arrak kläder men dock bara en jacka och tröja. Jag är mycket nöjd med dessa kläder. Bra kvalité som och dom är verkligen bra designat för hundfolk. Jackan t ex har fickor som har godis fickor i sig. Typ fickorna har fickor? xD Men allt har dom tänkt på med jackorna iaf :) Sen är många modeller sydda för både män och kvinnor och det gör att dom kan vara lite stora. Men för övrigt är det superbra kläder :) Rekommenderar