Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 3312 ggr
Hiro
2

Furry Paws

Jag såg att en medlem rekommenderade spelet "Best In Show Sim" och då tänkte jag att jag kan rekommendera mitt favorit hundspel!
I FP kan du du kan välja mellan över 200 olika raser, 16 hundsporter samt genetik. Du kan avla på din favoritras och föda upp de bästa hundarna av de sällsyntaste färgerna och kanske bli en genetik expert? Genetiken är baserad på verkligheten och det är jättekul. Jag hoppas att ni som inte spelar börjar för det är amazing då man blivit level 5 för då kan man börja köpa hundar av andra medlemmar, och spelet börjar enligt mig på riktigt. Det tog mig tre dagar att nå nivå fem.

Jag tycker att spelet är simpelt med skötsel och sådant för allt sköts på hundens sida.

Då du går mer får du välja en hund av valfri ras och valfritt kön och namn. Det är ett tutorial i början så att nya spelare får lära sig hur basic görs. 

Som sagt jag hoppas ni går med, gå hemst gärna genom länken. Vore mycket tacksam. Går du med får du gärna skriva ditt namn så kan vi kanske hjälpa varandra i spelet?

http://www.furry-paws.com/main/index/1179293

Några av de över 200 raserna som finns:
Amstaff
Bull terrier
Miniatyre Bull terrier
Chihuahua
Euriser
Promeranian
Samojed
Siberian Husky
Australian Shepherd
Miniatyre Australian Shepherd
Finsk Lapphund
Corgi Pembroke
Corgi Cardigan
Collie korth + långh
Västgötaspets
Leonberger
Norsk Buhund
Malinois
Grondondael
Tervuren 
Doberman
Schäfer
Rottweiler
Akita
Akita inu
Great Dane
Jämthund
Shiba inu
Engelsk setter
Irländsk Setter
Gordon Setter
Curly coated retriever
Nova Scotia duck tolling retriever
Tax
Borzoi
Basenji
Saluki
Whippet
Engelsk cocker spaniel
Jack russell terrier
Dalmatin
Chow chow

Listan blev längre än vad jag tänkt men det är några raser, alla har jättefina bilder och helt otroliga färger (enligt mig ;)) 

Medlemmar får föreslå raser som andra medlemmar sedan "röstar" på och två raser som bland annat är på väg är parson russell terrier och laekenois

Spelet är på engelska

Turast
0

åååh korthårig collie fanns!! 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fenix_Chicci
0

Jag blir så ledsen att aldrig Bichon Havanais finns med på sådana här spel, haha ;_____

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

hannapannah97
0

Hannapannah heter jag där :)

Turast
0

Turast heter jag 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Hiro
0

#2 då är det bara att föreslå och skriva ett bra inlägg så folk "röstar" :)

Kul att några vill gå med! :D

Haztparken
3

Jag har spelat detta i många år (i olika omgångar) och kan verkligen rekommendera spelet! Ett välgjort spel med fina funktioner :)

knutteknop
1

knutteknop heter jag där också ;)

Myrtorpets Möss och Kaniner

LuLeLo
0

Ohh, Cocker Spaniel finns!!! ❤️Charmad till tusen, spelet ska kollas in! Hade ingen aning om att det fanns sådana här fantastiska spel!! :D

Tass Josephine

LuLeLo
0

Josephine heter jag :)

Tass Josephine

Cahira
1

#2 Jag har för mig att Havanais finns under H, vill minnas att jag hade havanais ett tag. 

Furry Paws är SJUKT kul!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fenix_Chicci
1

#10 Ja, hittade den! :D

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Hiro
0

Vad avlar ni som är med på för ras/raser? :)

Cahira
0

Jag är hopplös, jag tröttnar och byter heeeela tiden! Har haft aussie, BC, vinthundar, toyraser, terriers osv. Har portugisisk vattenhund och skyeterrier på ett konto och chinese crested på ett annat har jag för mig. :) Och cairn terrier…? Minns inte, har paus just nu. *S*

VendelaS
0

Jag började spela nu! :D Heter VendelaS

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

LuLeLo
0

#12, Cocker Spaniel såklart!

Ska vi adda varandra som vänner?

Tass Josephine

Hiro
0

Jag har Schäfer, Malle och Bc…
Jag heter Birkuz :p

Sugar Mist
0

Jag har Australian Koolie, heter Thaleia om jag inte minns fel. Vart ett bra tag sedan jag var inne dock :p

-

Hiro
3

Får jag säga att jag säljer nästan alla mina hundar…
Två mallar, en tik och en hane. Båda röda. Sex border collies, både tikar och hanar bland annat en är röd med mask och sable och en är extreme pieblad. Jag har även en schäfertik… Kan ingen göra en iFokus sida om detta? hade varit sjukt praktiskt att kunna typ snacka med varandra om kullar och så xD

tjoopa
0

Jag heter "tjoopa" även på Furry paws 😉

Tog min första kull havanais ikväll, tyvärr med dåliga resultat 😕 Armbågar, höfter osv blev inge vidare på dem 2 valparna. Måste sätta mig och läsa igenom genetiken en gång till, båda föräldrarna hade synligt rätt bra resultat.

MoniQ90
0

Guu, va spännande. Måste testas på en gång

Cahira
0

Jag brukar ha hundar med Good och Excellent med så många HH som möjligt. Ibland köper jag in en dyrare "färdig" hund med bättre gener och blandar in på en "medelmåtta" för att boosta när jag börjar på en ny ras. Är rätt många som ger upp olika raser så ibland kan man hitta raser rätt billigt. :)

MoniQ90
0

Oh, skulle vara så roligt om detta kunde utvecklas till ett mer avancerat spel. Så som ex eve. Oh, Känner mig exaltrerad, synd att jag inte kan programmera spel.. haha

Hiro
2

#21 Jag lyckades hitta en isabell bc för typ 10.00 igår xD

Em_
1

Åh vad beroende framkallande, haha! När man skaffar nya hundar, är enda sättet att köpa en sak i taget och dela ut en sak i taget? Är så tråkigt och tar massa tid när man startar upp.

LeaBus
0

Jag heter Lea på spelet. Lyckas inte riktigt levla :s, tips?

MoniQ90
0

#25 Vet inte heller hur man lvlar, men ser att jag får lite UXP då och då. antar att det bara är att spela på :)

Hur skaffar man ett training center eller area? :) Råkade av misstad köpa ett training kit för 20.000 .__. och man behöver en training center för att kunna använda det.

Hiro
0

#24 Jag brukar "öppna ny flik" på sakerna jag köper och sedan dela ut dem på varje hunds "items" sida, jag tycker det går snabbare.
#25 & #26 Man levlar genom att ta hand om sina hundar, ju fler hundar man har desto snabbare går det att levla. Jag är inte 100% säker men taining areas kan man sätta ut på ett område i kenneln…

Cahira
0

#23 Hade en sån ett tag. :)

Kom på igår att sist jag spelade så bytte jag ras till xoloitzcuintle. xD Låste för att ha tid med valpen. :P Vill ju inte råka glömma de små stackarna!

LeaBus
3

Gjorde 100 korrekta på gene genie och fick 25 uxp :)

Hiro
0

#29 Mitt rekord är 52… jag failar alltid på den röda färgen i och med att den kan bestämmas av två…

thilda-
0

Jag fattar ingenting av de där spelet

Lexiia
0

Jag heter Team Lexmania å föder upp Schäfer å Kai Ken. 

Schäfern är ja nästan i "mål" med hela 25HH/lala å Kai Ken är mest för skoj skull.

Tycker detta spelet är superskoj.

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

Lexiia
1

Jag har nu skickat ett mail till iFokus ang om att starta upp en sajt för just furry paws om det är intressant?

Hiro
1

#33 Jätte intressant! :D  Om du skapar den så glöm inte typ köp/sälj "fliken" hundar för den är viktig xD

Lexiia
2

Detta kommer finnas med på sidan:

• valpar till salu

• avlestik/hane till utlåning

• hundar till salu

• frågor om spelet

• OT (off topic/kladdtrådar/allmänt snack)

• genetik

• tävlingar

• Egna bilder/grafik

• FPP (är riktiga pengar man kan få ett superkonto som gör att man tex kan välja två valpar i stället för en osv)

• Byte

• Tips

• HTML kodning

Nått jag har missat? 

Finns en annan tråd om just detta så ja slipper kapa denna tråd.

Kollar efter Furry Paws, snart en sajt på iFokus eller liknande, minns inte riktigt va ja skrev för rubrik

tjoopa
0

En fråga, vad innebär det att "låsa" en hund i Furry paws? 🤔

Lexiia
2

När man låser en hund så låser du den, inget händer med den, den åldras inte, äter inte men kör tävlingarna den är anmäld till. Supersmidigt om du ska åka bort å inte kan spela eller "tröttnat" på spelet så kan du återuppta spelet nästan exakt där du sluta. Hundarna kan bli lite smutsiga å kan behövas leka med en extra gång.

När du låser upp hunden så är den som om du spela igår.

LeaBus
1

#30 sök på gene genie på fp forumet så finns en guide. Rekordet blev runt 200. Klarar man 1000 får man nån titel om jag inte läst fel.

thenewbreed
2

Hej! Heter koppsal på furry pass och blev medlem för någon dag sedan. Förstår inte så mycket än men man lär sig väl snart hihi :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Lexiia
0

Vad e de som du inte förstår? Har spelat sedan nya FP starta å ja bytte konto tyvärr men det enda ja inte kan e genetiken.

Kommer snart ett forum för just FP då ja håller på å jobbar med det.

thenewbreed
0

#40 pratar du med mig? 

- jag förstår inte exakt hur allting fungerar än, men ju mer man spelar desto mer förstår man ju allting. :)

Lexiia
0

Ja det va dig jag mena.

Tänkte i fall det va nått du inte riktigt förstog så kunde ja hjälpa dig.

thenewbreed
0

#42 tack ändå, det är väl bara att jag inte kommit in i spelet ordentligt än. :)

Men jag ställer konkreta frågor om jag behöver hjälp sen :)

Lexiia
1

Oki, hoppas du kommer in i spelet :)

[Indexs]
0

Jag heter Indexs även på FurryPaws, lägg gärna till mig ^^

Är det någon som vet hur man blir en "full trainer"? :)

LuLeLo
0

Vad är själva målet med Furry Paws? Är det att avla fram så funktionsdugliga hundar som möjligt? Iom att det inte finns någon rasstandard gällande utställningar, så har man ju inget att avla mot utseendesmässigt. Vad gäller med de andra sporterna?

Tass Josephine

Lexiia
1

Målet med spelet? Det beror på HUR du spelar, en del spelar för att lvl upp sina hundar till så hög lvl som möjligt, en del tävlar inte ens sina hundar utan avlar för att få 24 HH lala gener, en del spelar för att att det är skoj att ta hand om hundar, en del skiter i gener å alvlar enbart för att få fram så udda färger som möjligt, en del spelar för att tjäna en massa pengar, en del spelar enbart med att köpa/sälja hundar.

Jag spelar med att avla fram min första 24 HH lala hund, min dröm är en blå eller en musgrå eller en isabella solid (enfärgad) schäfer samtidigt som ja avlar på sidan om med svart, chokolad, silver som ja inte bryr mig så där jättemycket om generna, sen spelar ja för att det är skoj, spännande att avla när man gentestar en valpkull å se om man lyckades få bort det där envetna Hh som ligger på led 8 *morr* samt va blev det för färg denna gång?

Jag tävlar alla mina hundar å väntar tills de blir 100 fp dagar så kan ja pansonera den om ja inte tar en valpkull till för att behålla nån gen/färg för att få så mycket UXP som möjligt för mitt mål är även att bli lvl 20 å tjäna fame så man kan köpa udda saker.

Ellenfyrkant
0

Vad innebär 24HH? Åt vilket håll ska man sikta för att få så bra betalt som möjligt för valparna? Vart ligger efterfrågan?

Mvh Ellenfyrkant

Lexiia
0

#48 24HH betyder de bästa generna, ett stort H är bra gener medans litet h är dåligt.

Hiro
3

#48 Det är lättast att få sålt hundar med ovanliga färger eller många HH, jag är inte så insatt men vad jag har förstått så är det typ tja, hur bra hunden är. 24HH är max antal. Har man det på sina hundar så blir det ej bättre

LeaBus
2

ett litet h är en defekt recessiv gen som syns i dubbel uppsättning och påverkar då t.e.x HD,ED ögon..

Ellenfyrkant
0

Vart ser man H i spelet? Ursäkta dumma frågor men blev nyfiken och började idag! :D

Mvh Ellenfyrkant

Lexiia
0

Man mpste gå till en veterinärklinik å gentesta hundarna, kan öven gentesta valpar, då får man svar på hur bra gener man har.

Ellenfyrkant
0

Tack! Nästa fråga: Varför och när ser man till att skaffa dem koppel och halsband? Är det inför tävlingar?

Mvh Ellenfyrkant

Lexiia
1

Det är för att öka statusen som behövs i den sporten du tävlar i, ja brukar försöka få alla tre statusar att vara lika, så ja har halsband å koppel på de som har lägst status å matar upp den som ligger högst, i bland får man ta samma status på alla tre, halsband, koppel och mat.

Nu vet ja inte om det är korrekt att spela med att försöka gämna ut dom tre statusar som krävs inom sporten men så spelar jag.

Du kan köpa halsband och koppel till en unghund om du vill.

Ellenfyrkant
0

Varje koppel och halsband kan användas 3 ggr, är det 3 dagar eller 3 tävlingar eller ja?

Mvh Ellenfyrkant

Lexiia
0

Det är tre olika hundar du kan använda det på innan kopplet/halsbandet blir kasserat å måste slängas.

[Nightcat]
1

Intressant, det här ska man testa  :P MikkoMikko heter jag.

LuLeLo
1

Ska ta och adda er alla, har missat det :P

Tass Josephine

Ellenfyrkant
0

Jag tävlade ett par hundar igår till idag, fick massa Medaljer typ, gissar att det betyder placering. Känns som att detta ska höja hundens värde? Finns det några andra finesser? Förstår inte riktigt vad tävlingarna går ut på.

Mvh Ellenfyrkant

Em_
2

#60 Hunden får experience. När den har tillräckligt xp kan du levla upp den. Då får den högre stats och du får uxp. Hundar med högre level vinner mer och får bättre valpar. När du går upp i level låser du upp fler funktioner, mm.. :)