Irländsk Varghund
Sitter och klurar på min nästa hund. vilken jag säkerligen inte kommer skaffa förrän om 1-2år, men jag gillar att planera ;) och snubblade över den irländska varghunden ännu en gång! (har funderat på den innan också!)
Har en Grand Danois nu, så storlek och sjukdomar är jag ganska inläst på, när det gäller jätte raserna :)
men vill gärna veta lite mer om IV:n. man hittar bara info om dem på nätet men inte personliga åsikter osv. :)
Skiljer de sig mycket ifrån GD:n? När det gäller motion och sådant? någon här som har en IV och vill berätta? :D
gillar GD:n men det känns som att det är mer fart i en IV? :)
Älskar den rasen, har träffat två stycken.
Dom jag träffade var nyfikna, flum och jätte snälla och försiktiga :)
http://solus.blogg.se/
En släkting till mig hade en irländsk varghund förut, vad jag förstod det som och uppfattade så är dem stora soffpotatisar inomhus och racerbilar utomhus (så som det verkar vara med alla vinthundar).
Den hunden hon hade var i alla fall otroligt trevlig, gick ihop med alla hundar, barn och djur. Krävde kanske en timmes promenad om dagen och att få möjligheten att springa fritt och sträcka ut sig några gånger i veckan åtminstone för att vara nöjd.
Tycker verkligen om rasen och tittade själv på den innan jag bestämde mig för Borzoi istället, men kanske blir en till framtiden. 🙂