Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 766 ggr
Ison
3

När det absolut värsta händer..

14/2 blev min ena hund påkörd av en bil. Anledningen till det hela är för att någon slängt ut mat genom fönstret när dom åkt förbi. Hon fick tag i något att äta, när min sambo springer mot henne då hon står för nära vägen tror hon han ska ta det goda ifrån henne och sätter fart rätt ut på vägen, en vanligtvis lugn och otrafikerad väg men såklart kom det en bil den här dagen. Hon dog på en gång vilket var otroligt skönt då hon var helt demolerad i skelettet. hade ju våran andra i koppel när vi i panik sprang fram, dumt gjort kanske men var i chock och fungerade inte normalt någon av oss. Ison har tagit hennes bortgång riktigt hårt, vi lämnade av honom hemma medan vi lämnade in kroppen på Strömsholm och då har han kissat inne och härjat runt stackaren(han är snart 4 och rumsren sedan länge). Han är väldigt närgången vanligtvis men nu släpper han inte mig eller sambon ur sikte. Han verkar otroligt otrygg och orolig. Förstår han vad som hänt? Att hon är död förstår han nog, men liksom kan han koppla ihop bilen, med att hon flög runt och landade längre bort? Hur ska jag på bästa sätt hjälpa honom? Har försökt vara som vanligt, men är ju fortfarande ledsen och det är på något konstigt sätt jobbigt att veta att hade inte han fortfarande varit i koppel så kunde han också hittat maten då dom båda två älskar allt som har med mat att göra.. Är han orolig för att vi är ledsna? Eller är han själv ledsen och ser situationen framför sig som vi?

[[Boris Sager]]
5

O, så hemskt!

Som du säger absolut det värsta man kan tänka sig. Ingen skulle reagera normalt vid en sådan händelse.

Jag är säker på att din hanhund förstår vad som hänt och känner er sorg också, liksom sin egen.

Som du skriver var det "bra" i allt elände att hon dog direkt.

Hon hann aldrig fatta.

Jag tänker på er !💔

solus
1

Jag beklagar verkligen :(

http://solus.blogg.se/ 

Ellen89
0

beklagar :'( sa otroligt sorligt…

Kaiserin
0

Beklagar din sorg! 

Har tyvärr själv varit med om liknande händelse, då min tik blev överkörd 23/5 förra året. Hon var ute med hundvakt som "tappade bort" henne, och hon hade korsat vägen för att försöka ta sig hem. 

Hundar sörjer också, men det kommer bli bättre med tiden. Upplevelsen var nog obehaglig även för er hanhund, därav att han kissade på sig och var stressad. Det är en omställning för den hund som blir ensam kvar, men med tiden brukar de kunna hitta sin roll i flocken igen. När min tik blev ensamhund så började hon reagera på ljud, något hon aldrig gjort tidigare. Hon var överlag mycket ängsligare i ca 2 månader - inte konstigt eftersom hennes "back-up" var borta. Även om hon var stabil i sig själv så tappade hon fotfästet ett tag. 

Låt er hund sörja, men försök aktivera honom som vanligt. Det kommer ordna sig, även om det är extremt tufft just nu!

Beklagar åter igen… Man slutar aldrig sörja och sakna, men det blir lite lättare med tiden.

Misarn
0

Men usch vad hemskt, beklagar verkligen :-(