Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1053 ggr
htt
0

Hunddagis

Jag har den senaste tiden börjat drömma om att starta hunddagis- efterfrågan är väldigt stor här. Är det en realistisk dröm, utan att veta några förutsättningar? Brukar det gå runt?

AnneN
0

Efterfrågan vet jag att det finns iallafall här i Luleå då det är kö på de dagis som finns.

Hur det ser ut med förutsättningar för att få det att gå runt ekonomiskt har jag tyvärr ingen koll på, beror väl en del på kostnader för lokal, el, bygge av boxar, och kostnader som är i övrigt för att ha företag, försäkringar, tillstånd, mm.

Sedan måste man även ha godkänd utbildning för att få starta hunddagis.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

htt
0

#1- Jo det blir antingen i Luleå eller Kalix, där det inte finns ett enda hunddagis!  
Men jag bara spånar lite. 
Har inte gått utbildningen och måste ju först ha en lokal och allt sånt. 
Kanske något för framtiden dock?

[Gudrun-Berit]
1

Hej! Jag bor på ett hunddagis (det är min mammas företag)! Dagiset startade för ca 6-7 år sedan. Vi har ca 50 hundar inskrivna på hunddagiset o får ansökan om plats ca varannan dag. Så efterfrågan finns. Ska se om jag kan länka till hemsidan: http://www.lottasvovvar.se

Mlyy
0

Jag startade eget hunddagis/pensionat i oktober 2012. Det gick tyvärr inte runt för mig så jag var tvungen att stänga. :( Det finns inget hunddagis/pensionat här där jag bor. Bor i en liten by i Dalarna, alla känner alla och lämnar hellre hunden till familj/släkt eller vänner, vilket är riktigt tråkigt då jag tycker att man ska utnyttja om det finns, gjorde såklart marknadsundersökning innan jag startade och då fanns det underlag för verksamheten, men sen dog det ut tydligen.

Jag tycker absolut att du ska satsa på det om det finns intresse! :) Det är det bästa jag gjort i hela mitt liv, min absolut viktigaste erfarenhet, är så nöjd att jag gjort det! :) Och såklart världens bästa jobb, helt underbart! :D Nu hade jag ju inte mitt företag så länge, men var tvungen att stänga då det inte gick av ekonomiska skäl. Men det går ju absolut runt om man bor i större städer tex. :)

tjoopa
0

Brukar inte arbetsförmedlingen ha "starta eget-utbildningar ibland? Har för mig att jag läst att man där kan få hjälp med att räkna på om företaget skulle vara ekonomiskt hållbart och få lite hjälp att starta upp :) Deras kurser brukar ju dessutom vara gratis. Bara en tanke ;)

Mlyy
0

#5 Jo, det stämmer att dom brukar ha det. :)