Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 3727 ggr
SvonN
0

Någon som försökt..

Jag funderar på att ta en omplacerings hund men den hunden är portinonerad och vi har några hundar inom familjen som inte är det. Vi är ofta under samma tak och för att underlätta för alla så hade jag velat att man kan ha framme skålen hela tiden även om jag kommer dit med den här hunden i fråga.

Har du tips och råd på hur jag kan få hunden att förstå att skålen inte går någonstans?

russin
2

Hunden är vad skriver du ???? Vad är portinonerad ???

Ellenor123
1

Jag trooor TS menar att hundarna i hennes hushåll har fri tillgång till mat medan nya hunden är van vid att äta portioner utspridda under dagen? Så hur ska hon göra så att hunden inte äter upp all mat som står framme.. tror jag :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

russin
1

Jaha, men det kan väl inte vara så svårt att lära hundarna att äta på bestämda tider 🙂 eller ta upp skålarna om man är på besök hos folk som har så.

SvonN
0

Haha ja det blev lite fel i inlögget med #2 träffa precis rätt :).

Varför jag helst vill lära hunden att skålen inte går någonstans är för att vi är såå ofta under samma tak (alltså min familjs hundar som har skålen nere jämt). Och då sabbas deras matvanor då vi kan vara veckor i sträck tillsammans.

russin
0

Kan inte dom börja ge sina hundar på bestämda tider då ? Annars lär ni få jobba rejält för att få det fungera. Finns även risk för bråk om en hund börjar vakta maten för en ny hund.

Cahira
0

Ring, säg "Hej jag kommer över, plocka upp hundmatskålen." så får dom ställa ned skålen igen då ni åkt?

Hundar kan anpassa sig mellan mattider och fri tillgång när de har besök utan problem om du stannar en längre period. Mata i separata rum så löser det sig.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maja2
5

Jag skulle tro att det är lättare att lära de andra hundarna att matskålarna åker upp på bänken, än att lära din blivande hund att inte äta när mat står framme. Det låter som om det skulle kunna bli en onödig konfliktsituation.