Täcka såret?
Min yngsta hund kastrerades i måndags och mår oförskämt bra. Såret läker jättefint och han har ingen smärtpåverkan.
Men problemet är tratten,han själv har väl börjat vänja sig men vår andra hund hatar den. Ynglingen vill mysa,leka och umgås som vanligt men efter han puttat/knuffat osv gamlingen med tratten så vill han inte va med längre. Gamlingen har frivilligt flyttat in i transportburen där ynglingen inte kommer in,han kommer bara ut om för promenad eller om den andra hunden är instängd i ett annat rum. Så fort vi tar av tratten är allt som vanligt och dom är jätteglada att se varann.
Men iallafall till frågan. Vi är bortbjudna på söndag och hundarna är välkomna,men att ta med dom så som det är nu känns inte speciellt kul och att ta med ena och lämna andra hemma känns taskigt. Så är det möjligt att täcka såret (ca 4 cm långt) med tex http://salvequick.com/se/index.php/aqua-block/ eller liknande från apoteket? Det skulle i såna fall vara under ca 2-3 timmar och hunden skulle fortfarande vara under uppsikt.
Kommer ringa vet i morgon men tänkte höra här vad ni säger också 🙂
Skulle det vara skadligt så kommer vi boka om för bäbisarna går först ❤️ (löjlig matte)
Du kan inte ta på honom någon form av trosa/byxa eller kanske en body under tiden ni är borta? För har ni uppsikt så borde ett tunt tyg räcka som skydd. Dessutom blir det ju rätt luftigt 🙂
Skönt att det finns folk som tänker 😃
Eftersom jag ändå inte kan sova rota jag fram en kortärmad body utan ben i strl 80 och klippte ett hål för svanen.
Hunden är nöjd över att slippa tratten en stund och matte är nöjd över att va medlem här 🎈
Tummen upp 👍😃