Tappar päls
Mina schäfrar som är tio och nio är börjar tappa päls. den yngse som heter rick har tappat all päls på magen och vi har vart på massa olika djursjukhus , alla säger pröva dom här tabletterna , inget har hjälpt , rick har fått dåligt hjärta av dom tabletterna som inte har hjälpt. och veterinären säger ni har tur om dom klarar sig ett år iaf. hur kul är det att höra det när man har jätte ledsen :( imon ska vi åka till en annan veterinären som en har tipsat oss honom . han borde veta vad det är.. annars vet jag inte vad jag tar mig till :( jag älskar mina hundar och hoppas dom klarar sig och får det bra ;D ingen kommer ersätta dom :D
rick och rex <333

Håller tummarna för att det ska ordna sig för er.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 tack så mkt :)
Samma här, det låter inte roligt för er det där
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Kan försöka ta en bild på min enas hund mage , den har typ inget hår kvar
Jag hoppas det fixar sig för dina hundar

Har dom nån klåda?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#8 Det vet jag inte ..

Det där såg inte bra ut! *funderar*

usch det där såg inte bra ut. Min tanke var först rävskabb. Men du vet inte om dom kliar sig. Det borde du isf ha sett.
Det kan vara brist på något. Ger du ensidig kost? Vad får dom att äta? Verkar konstigt att båda börjar tappa päls. Har dom tagit några prover?

Hujja det där såg lite läskigt ut.
Har du kollat om dom är allergiska mot det fodret du ger? Brukar dom bada mycket? Det kan ju vara vattenklåda..
Dom har trott att det var rävscabb men det var det ej , dom badar inte så mkt .. och har alltid fått doggy hund mat.. dom ska ta prover idag förhopningsvis . skriver här hur det går för mina hundar hos veterinären idag
Hoppas ni får hjälp hos vet. idag!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ja, då lutar det åt brist på något kanske. Lycka till hos veterinären.
Hej igen , nu har vi vart hos veterinären och dom har nån sorts rävskabb och nån klåda TROR han . vi ska bada dom varje vecka i nån sorts tjärshampo. coh så ska vi åka till veterinären varje vecka i en månad så dom får en spruta..
som tur var det inte allvarligt :)
Vad skönt att ni fått hjälpa nu! :) Hoppar de blir bättre snart :)