Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1360 ggr
papa-bear
0

Hundar och bilar

Jag har en bekant som har en irländsk varghund och en affenpinscher, min bekant är på jakt efter en ny bil. Just nu äger min bekant en gammal laståsna, volvo 940, som de vill ersätta med något nyare. 

Då har problemet uppstått att hitta en bil med lika stor lastförmåga som 940n, vilket inte är lätt, när de flesta kombis i dag borde skämmas över det klena lastrummet som är i dagens moderna bilar.

Om det finns någon som äger en irländsk varghund, tala om hur ni har löst problemet.

Sugar Mist
0

Vi har en Citroën c4 kombi, och jag tycker lastutrymmet är rätt hyffsat.

-

russin
0

Jag tycker min Ford Fokus har väldigt stort utrymme i kombidelen med tanke på att det är en mellanklassbil 🙂 Mycket större i skuffen än brorsans nyare Volvo kombi (storbil)

Misarn
1

Vi har två Leonberger och äger en passat-00 kombi och tycker det är bra med lastutrymme i den, likaså tycker jag volvo v70 har bra med lastutrymme men det är svårt att få lika stort som en 940 tyvärr.

Ison
0

Ford mondeo har faktiskt väldigt bra lastutrymme:)! Mina föräldrar hade en sån innan dom köpte en V70, den är tyvärr markant mindre känns det som i alla fall. Kanske har med formen på bilen att göra också, vad vet jag;)

LinaK
0

Tänkte också ford mondeo eller v70.

Vi har haft en peugeot 406 och den är också stor i bagageutrymmet, skulle nästa våga påstå i klass med v70.

Just nu har vi en nyare passat och dom är väl lite mer medelstora i utrymme skulle jag säga, kanske inget för dom som har så pass stora hundraser som din vän.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lathundarna
2

Nu har jag ingen större jycke själv, men de jag känner som har rullar med modifierade Berlingo eller caddys, de som även har en familj som ska ha möjlighet att åka med rullar äldre modeller av Passat, Merca eller V70. Problemet med de nyare bilmodellerna är det alltmer sluttande skuffväggarna.

JontaK
0

Hur ny bil är det som är aktuellt?

Farsan hade tidigare en Honda Accord -07, större bagageutrymme än en V70, riktigt rymlig bil.

Tittar man på lite äldre bilar är Subaru Legacy väldigt rymlig, tar sig dessutom fram bra och får dra tungt men går dyrt.