Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1923 ggr
fredricakarlsson
0

Foder...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trodde jag äntligen hade hittat fodret som jag skulle ha till Nilo men nu börjar jag tveka.. Nilo är riktigt kräsen och men alla andra foder vi testat har maten kunnat stå i två dagar innan han åt och han blev riktigt mager.. Men så hittade vi applaws och jag ville testa de för det var hör "kött" halt i det. Och nu äter han bra och denna påsen har tagit slut rätt snabbt. Men så har vi haft en uppgift om foder nu i skolan och min lärare visade vilket foder hon hade till sin hund, och hon hade Magnussons för att där var inget spannmål i och där var bara färsk kött och inget kött mjöl i. Så nu funderar jag på om jag ska ha det istället? Där var ca.40-50% kött i. Och inte massa tillsatser, vilket jag egentligen inte vill ha. Om man kollar på innehållsförteckningen så ser Magnussons bättre ut än applaws som mest innehåller köttmjöl av olika slag, och sen massa tillsatser för att det ska lukta och smaka bra..

fredricakarlsson
0

Och för att allt innehåll är svenskt glömde jag tillägga. Bilden är på Magnussons foder

Cissi-93
1

Alltså, vad som är bäst för hunden och vad som funkar för hunden är ibland två helt olika saker. Jag har testat allt med mina hundar och dem får nu Orijen vilket dem trivs bra med. Helst skulle jag vilja barfa men det funkar bara inte. Det jag har lärt mig de senaste tre åren med otroligt kräsen hund är att funkar fodret (och det är helt ok innehållsmässigt) så KÖR BARA! Det spelar ingen roll om det ena fodret verkar bättre än det andra för det finns typ alltid ett annat foder som är bättre.. Det är bara jobbigt att hålla på att byta och ha sig så tycker du det funkar med applaws så tycker jag att du ska fortsätt med det. Applaws verkade inte alls så dåligt! Hög kötthalt och inga spannmål, toppen ju! :) 

Själv ger jag som sagt Orijen, både fiskfodret och regionala som dem har fri tillgång till och för första gången i Bellas liv så äter hon själv vid skålen och börjar gå upp lite i vikt. Jag har provat mycket i foderväg och orkade tillslut inte så jag bestämde mig för ett torrfoder och slutade försöka och nu sköter hon det själv! :)

minbebis
0

Vad fanta är kornmjöl? Korn är väl spannmål, men eftersom du säger att det är spannmålsfritt så vad sjutton är kornMJÖL? 🙈

Sugar Mist
1

M&B väger in sitt kött färskt så kötthalten är 70% mindre än vad det står.

-

fredricakarlsson
0

#3 det är fullkornsmjöl av korn.. Jag blev oxå lite så när jag läste de eftersom dom säger att det är spannmålsfritt.. #4 det är just det.. Men så är det med alla foder som andvänder sig av kött. Dom utgår ifrån att dom kanske har Xg kött som de ska ha i fodret (när det är färskt), men sen när de torkar det så blir det kanske hälften av kvar av vad de hade från början..

Fenix_Chicci
0

Magnusson innehåller massor av spannmål

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

AktivaSiri
0

Grahamsmjöl är också från spannmål.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se