Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 1962 ggr
Vovisch nr2
0

Vad rekommenderar ni för halsband?

Ska nu köpa ett nytt halsband till min lilla Bichon Frisé! Det ska ej vara i läder, gärna något mjukt som INTE skaver. Ej någon form av stryp… Vill också att det ska vara så lätt som möjligt o att det finns i någon stark färg. Reflex är också ett stort plus! Hon är ca 35 cm runt halsen. Helst ska halsbandet finnas i butik men funkar också med inte internet. Skriv eller länka något halsband som ni tror skulle passa! :-)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Fridaaaa
0

https://www.facebook.com/pages/Syrummet-i-Sennan-Hundhalsband-mm/468846573155628?fref=ts

Syr halvstryp och även vanliga halsband efter mått och så. Har ett halvstryp till den stora därifrån 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Catta-
3

Jag syr mjuka halsband ;)

http://csfdesign.blogg.se/

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Lizetteolsson
7

Hurta, finns starka olika färger med reflex och snygga :)

Sofy
0

Namii Design gör otroligt fina och bra halsband både med spänne eller stryp i vackra glada färger. Jag är jätte nöjd med mitt och kommer köpa ännu ett till nu när det är dags för ett större halsband.

Hurtta har fina och glada halsband. Jag personligen hade gärna köpt ett nytt Hurtta till min hund men hittar ingen passande färg och deras Lifeguard kollektion som jag är så förälskad i skär sig mot hans pälsfärg sen är de rätt dyra imo.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Vovisch nr2
1

Juste glömde skriva att jag inte har Facebook….:( ska kolla lite på dina halsband, Catta-! Tycker inte om Hurrta så mycket. Kom gärna med flera tips så skulle jag bli jätteglad!

Hiro
0

Hurttas halvsryp? Reflex, nöter inte, snyggt osv

[TeamGolden]
0

Wonderdogs är perfekta om man vill ha ett mjukt, fast och smidigt halsband 

Det fina priset från pshundar!! :')

Vovisch nr2
0

Det halsbandet från "WonderDog" var ju superfint! Kan man köpa från butik eller måste man beställa det från nätet? Pixie skulle passa perfekt i den! :D

[TeamGolden]
0

#8 Finns i vissa butiker och antar att det finns online :) Jag fick mitt via en tävling, hämtade ut det i en liten affär mitt i stan (i stockholm), minns inte vad den heter nu men du kanske får upp resultat om du söker på google! :)

CorneliaAndersson
0

Dessa!?:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

mingman
0

#9, visst var det hälsofoderbutiken på Hornstull? De säljer i alla fall wonderdog.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Boston123]
1

Hon hade ju passat hur fint som helst i Hurttas knallrosa halsband, finns utan stryp alls också :)

[TeamGolden]
0

#11 precis så hette den!

Vovisch nr2
0

#10 tror inte att Dessa skulle passa…. Tycker egentligen inte om Hurrtas halsband men kanske kan testa iaf?! :) tyckte super mycket om "Wonderdog" så ska kolla lite på butiken! Tack så mkt TeamGolden! Kom gärna med mera förslag! XD

Sugar Mist
0

Showmasters halvstryp som finns på Hööks är favoriter här hemma.

-

Vovisch nr2
0

Vill inte ha någon form av stryp. Är Wonderdogs halsband luddiga eller mysiga inuti så att det ej skaver?

Sugar Mist
0

#16 Fast ett halvstryp måste inte strypa. Man kan välja ett så stort att det inte stryper.

-

Vovisch nr2
0

Ok, har inte tänkt på det men vill helst ändå skippa stryp… PUTT! :)

malinroth
0

Jag använder mest Bjökis halvstryp, dock utan strypfunktionen. Tycker det är bra med halvstrypen då de är lätta att dra av och på men dom stryper inte hunden, dvs du väljer en storlek som ihopdraget är minst lika stor som halsen. Tycker dom är bra då dom är så pass breda, skonsamma mot pälsen, fina och bra kvalitét. Dessutom finns dom i många fina färger. 

Jag köper från butiken här i Kiruna, sen finns det en butik i Skellefteå men annars är det nog webbshopen som gäller skulle jag tro.

[TeamGolden]
0

#16 Inte luddiga inuti, men skaver inget :)

Maiki
0

Gjorde ett sådant halsband till en hund som behövde något mjukt. Det går ju att göra fleecehalsband utan stryp också.
Annars skulle jag rekommendera Hurttas halsband, håller rätt länge. :)

* www.facebook.com/maikispyssel * maikis halsband.

Kazlou
0

Ta med hunden till en djuraffär och prova dig fram ;)

Vovisch nr2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Juste har glömt att uppdatera! :) Blev ett halsband igår men det blev helt annat än vad jag egentligen sökte efter! ;) det blev ett stryp i skin med rundade kanter så att det inte ska skava. Pixie drar inte så är inte rädd att hon ska skada sin hals. Tyckte den var lätt att sätta på och så är den bra att torka av om den blir lerig. Är av bra kvalité. Vovven fyller år på söndag så då blev det såklart ett matchande koppel till! :P Tackar ändå jättemycket för tipsen på alla halsband ändå!!