Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2344 ggr
EmelieSofia
0

Bästa leksaken ever!

Jag har beställt en hel drös med leksaker och djurgrejer och idag fick jag hem mitt första paket. Jag har en hund som har sönder precis allt, inget håller i mer än två minuter - och gör den det så är den inte rolig längre… Den piper och tjuter högt som attan och är allmänt skitrolig enligt min King! Sen att den var så billig är ju ett plus i sig. Han trodde att det var en sån boll med godis i först, tog ett tag innan han förstod att det inte kom nå godis ;) http://t.zooplus.se/shop/hund/hundleksaker_hundsport/bollar_for_hundar/boll/249644

Denna kommentar har tagits bort.
EmelieSofia
1

Vilken sötnos! Ja, det är nästan läskigt att tänka på hur mycket pengar man lägger på dem egentligen! Men det är ju så roligt med djursaker. Jag tycker nog det är mycket roligare än djuren själva ibland :P

Sugar Mist
3

#1 Men hallå.. Varför tar du någon annans bild? Från en annons? Som las upp IGÅR?

-

Ralktad
4

#1 Ska inte hunden vara runt 4 månader för att få ställas ut? Den hunden är ju bara 11 veckor?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

[[Boris Sager]]
1

Det är min mammas hund och nu hennes foto.  och det är en inofficiell skojutställning.Han har fått sina sprutor. Oj vad trist inställning ni har, somliga av er.

Gör livet gladare för er själva.🌺

Sugar Mist
0

#5 Men varför ska han säljas då? Han ligger ju ute på blocket? :) Sist jag kollade är 4 månader gränsen, inte 11v.

-

Ralktad
0

#5 Ja, valpklasserna är inoff och det är mellan 4-6 månader.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

[[Boris Sager]]
1

Han ska säljas i 2:a hand eftersom de nya ägarna efter 2 veckor upptäckte att de inte kunde ta hand om honom. Han är halvbror till min Malteser Adam. 4 månaders gränsen för att ställa ut valpar på officiella utställningar, men i inofficiell klass är mycket riktigt 4 månader. Men detta är en träningsutställning för att valpen ska få hum om hur en utställning går till.

Min mamma har som sagt redan köpt honom, men ska hämta honom i helgen.🙂

Sugar Mist
0

#8 Men.. Om det är din mammas foto… Varför är den i annonsen då? Och det är fortfarande 4 månadersgräns på inoff.

-

[[Boris Sager]]
1

Dessa kommentarer hör ju inte ihop med TS rubrik.

[[Boris Sager]]
1

Troligen för att fotot inte hunnit plockats ner ännu. Detta bestämdes denna eftermiddag.🙂

Sugar Mist
0

#10 Nej, men är väldigt nyfiken på hur det går ihop, du kan skicka ett PM med svaret om du vill annars🙂

-

Sugar Mist
0

#11 Men hallå? Om det är din mamma som tog fotot varför är fotot i annonsen då?

-

[[Boris Sager]]
1

Jag har  aldrig sagt att min mamma tog fotot. Hon fick det i.o. m. att hon köpte valpen. Om jag gjort ett misstag att publicera det beklagar jag det. Ville bara visa mammas lille nya valp och hoppades att det skulle glädja, inte förarga. Jag är själv utställningsdomare, så jag är ganska säker på regelverket.

Sugar Mist
1

#14 Tycker det känns oerhört skumt med dig öht, du säger dig vara en massa saker och har tagit bilder innan. Nåja, låt gå.

-

[[Boris Sager]]
1

Det får stå för dig. Du kan kolla upp mig via Socialstyrelsen ang. min läkarlegitimation om du har tid.Jag är auktoriserad domare för FCI grupp 3 och 9 och för Toy gruppen i U.S.A.

Att du anser att det är skumt med mig kan du skicka till mig i P.M.😐

(efterson det är en personlig bedömning och inte rör denna tråd)

[[Boris Sager]]
1

Tänk att vissa hundar gillar igloos och andra gillar att ligga högt över alla andra och se ut över sin omgivning. Igloos har alltid gillats av mina småhundar(är ju egentligen kattigloos).

En rolig lek för mina är att välta vattenskålen. Mindre kul tycker jag.😃

Cahira
1

Kattleksaker och kattbäddar är otroligt uppskattade av min lilla Frodo! Igloo, plingor, möss, till och med vippor!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
1

Men hans favoritleksak är toapapper! 😂 och flätade jeansremsor är poppis i detta hem med. ❤️

[[Boris Sager]]
0

Ja, de är ju små och gillar ofta att krypa in för sig själva emellanåt, även om de är mycket familjebundna båda raserna.

Hur går det med Frodo att acclimatisera sig?🙂

Cahira
0

Enormt bra! Han är fearless!

[[Boris Sager]]
1

Härligt, mentaliteten är A och O, tycker jag.

Cahira
1

Vad fin han/hon var!

Thaisilk
4

Jag tvivlar på att dina påstådda "meriter" som FCI-domare stämmer. Om du är medlem i SKK och bor och ställer ut hundar i Sverige - och om du verkligen är en auktoriserad utställningsdomare - så borde du verkligen känna till vilka bestämmelser vi har! När gick du domarkursen och när blev du auktoriserad förresten?

Du skriver: "4 månaders gränsen för att ställa ut valpar på officiella utställningar, men i inofficiell klass är mycket riktigt 4 månader. Men detta är en träningsutställning för att valpen ska få hum om hur en utställning går till."

För det första finns inga officiella klasser för valpar/juniorer under 9 månader. SKKs länsklubbar har 6 mån som nedre gräns för (inofficiell) valpklass på sina utställningar. Inga klasser för valpar/juniorer under 9 månader är officiella.

Klipp ur regelverket, som i dessa fall gäller BÅDE för officiella och inofficiella utställningar/tävlingar o prov:

"Valpar under 4 månaders ålder får inte delta på prov, tävling eller utställning och inte heller införas på (prov)området."

Är valpen bara 11 veckor gammal lär den knappast ha fått sin grundvaccination - den ska, enligt SKKs regler, ges tidigast vid 10 veckors ålder för att vara giltig och SKK kräver också att valpar ska hållas borta från allt vad utställning/tävling heter innan det har gått 2 veckor efter vaccinationen.

För övrigt tycker jag att det är oerhört oansvarigt att börja släpa runt en liten alldeles nyinförskaffad tremånadersvalp på "utställningar" och andra jippon innan den ens har hunnit lära känna sina nya ägare och sin nya omgivning! :-(

Sugar Mist
2

#26 (y)

-