Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2457 ggr
SaraC
0

Bekännelser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag låter Eros tigga av mig nästan allt. Det är som en liten deal att han alltid får sista biten av det mesta.

Ibland orkar jag inte säga åt honom när han gör något han inte borde göra.

Han skulle absolut inte få vara i soffan när jag köpte ny. Se bilden.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Haha inte är han väl liiite bortskämd =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Jo. Dumma hund!

Räcka ut tungan

SaraC
0

Få höra era nu! ;)

AnneN
0

Haha skyll på hunden du =P

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Jag har nog tyvärr inga sådana bekännelser att komma med, jag håller stenhårt på dom regler jag har.

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Jo, det gör jag också egentligen, eller jag håller på det som är viktigt. De här grejerna gör mig ju liksom ingenting. Men det är så komiskt när man säger en sak från början och sedan ändrar man sig så lätt.. Oskyldig

Faxlin
0

Bekännelse då:
 När gubben gick med på att jag skaffade hund bestämde han att det var absolut hundförbud i sängen och i vardagsrummet. och jag var tvungen att gå med på detta om jag skulle få ha hund.
Men vovvarna lärde sig snabbt. När husse åker till jobbet på morgonen så kastar de sig alla upp i min säng och lade sig till rätta.
Detta kom husse dock på en dag då han glömt matlådan och vände in igen. ;-)
Efter det fick hundarna vara i sängen men inte på hans sida. Dock höll han fast att vi inte skulle ha hundar i vardagsrummet. Fast Busan fick vara där med för att hon mådde så dåligt om hon inte var där jag var. Så visst kan man ändra saker som stått stenhårt. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KickanLilja
0

#7 Känner igen det där. Udda får heller inte vara i sängen för sin husse, men så fort han stänger dörren på morgonen hoppar hon upp i sägen och lägger sig brevid mig på hans kudde Oskyldig

kerstinjoh
0

Alfons har sovrumsförbud. 

Varje morgon kl 6.50 sitter Alfons utanför sovrumsdörren o gnäller.

"Matte, matte, husse har åkt till jobbet, öppna"

Oskyldig

Faxlin
0

haha, det verkar vara så att våra hundar är smartare än vad deras hussar tror :-)

Audiatur et altera pars

KickanLilja
0

Japp, och hussarna är dummare än vad hundarna ärSkrattande

AnneN
0

Jag hade hunden före jag hittade en husse så han har inte haft så mkt talan där, hunden sover i sängen (han inkräktar dock på hundens sänghalva).

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Precis! Man tror att man bestämt något, sen lyckas de manipulera en på något vis..

Faxlin
0

#11: mohahaha undrar vad de skulle säga om de läste den här tråden. hihi

#12: Du har tur du :-)

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Jepp jag vet att jag har haft tur att hitta rätt husse/pojkvän som omväxlingSkrattande

_**/Mvh Anne

Millan71
0

Haha när jag skaffade mig Tessi sa jag att hon inte fick ligga i soffan,absolut inte i sängen..men men när dom kollar på en med sina oskyldiga ögon Oskyldigkan man d neka dom?Jag vet….Hemlis

Faxlin
0

#16: haha nej det är så gott som ömöjligt. Och personligen har jag aldrig velat neka mina vovvar att sova i sängen. Jag är en fryslort och älskar att ha en varm hundpäls bredvid mig. Eller tre :-)

Audiatur et altera pars

Liss
0

När de skrapar i en djup tallrik, när jag är klar med youhurten alltså, kommer ecko och vet om att de är hans tur att "diska".

Ecko sover i sängen (160) och har sin egen sida.. han ligger oftast uppe vid mitt huvud och lägger tassen på min arm. (han skulle inte få sova i sängen)

Ecko ligger jämt med mig i soffan och kollar på tv med sitt huvud i mitt knä (han skulle heller inte få vara i soffan)

Sen kommer jag nog inte på någe mer?men måste säga, ecko dreglar inte:P han smackar ist..alltså smackar i sig dreglet igen ist för att dregla utanför.. (bra iof:P)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lill-jarven
0

Hmm, nu måste jag fundera. Säkert låter jag mina komma undan med nåt.. dom sover i sängen men det hade jag bestämt att de skulle få göra ^^ I soffan får dom inte vara och det vet dom. Joxa kan iaf komma undan med en hel del, hon är alldeles för söt för att man ska kunna vara arg på henne. Hihi. Fast det är faktiskt sällan hon gör nåt olovligt. :)

Ja! Kom på nåt, ibland är jag (tyvärr) lite okonsekvent.. säger jag t.ex. sitt så brukar det gå bra att hundarna lägger sig istället ibland. ^^ Försöker dock oftast se till att de gör som jag säger men ibland orkar man liksom inte.

Keligast
0

Det är vell inte jag direkt som gör "dumma" saker här i familjen. Mamma är skyldig. Hon ger hundarna mat från tv-rummet så dom tigger hela tiden när man är där inne (jobbigt). Sen får hundarna springa runt i bilen hur dom vill :o För mamma tycker synd om hundarna när dom sitter i varsin transport. Så ja :p Mamma är problemet i detta hus^^

Diezel
0

#7 ja så är det med diezel oxå :) han hoppar oxå upp i sängen så fort han hör husse stänga ytterdörren. hihi och när husse kommer hem får han inget veta hihi

lena1
0

jag har nog inga bekännelser,snodden får vara överallt,är han skitig pgr av slaskväder,så åker sovrums dörren igen tills han har torkat och jag har borstat av honom :-))))))).

Klasson
0

När jag köpte ny säng.. (för ett ex antal nollor) så sa vi att INGA hundar ska vara i sängen.. Men hallå.. vilka sover i sängen med oss?? Jo vovvarna.. hehe..jag har tre st.. men bara två sover i sängen…

sen får dom vara i soffan oxå.. :)

Malin-A
0

-Husse- Lusse får INTE matas vid matbordet… Oskyldig

[Vargnatt-]
0

När jag bodde med min mamma och hennes nya gubbe så hade vi två hundar, mina älsklingar :). Mammas gubbe blev galen om hundarna var nere i vardagsrummet eller i sängen. Men så fort han var borta dök de ner i vardagsrummet och varje morgon han inte var hemma så kom de och väckte mig och hoppade upp i sängen Skrattande

lena1
0

där sade du något malin ;-), snodden får inte heller vid matbordet ;-).

Malin-A
0

ne visst är vi duktiga som inte ger våra hundar vid matbordet =)

lena1
0

absolut vi är världsbäst hahaha…

Malin-A
0

haha precis.. fast Lusse e duktig, trots att han ibland får vid matbordet så tigger han inte, utan han brukar lägga sig ner o vänta på att ja ropar på han =D

kerstinjoh
0

Mina föräldrar hade bekanta pudelägare. Den hunden satt med vid matbordet och åt!!!

Nä, det är ju en hund i alla fall!!!

kerstinjoh
0

hihi, jag kom på en sak. För sisådär 1000 år sedan skulle jag och "Nicki" reta hennes far.

Vi dukade för fyra. Mums glass! En skål till mig, en till "Nicki", en till hennes schäfer Nickie o en till min labbe Bosse.

Hundarna trodde inte att vi var kloka! Det trodde inte gubben heller!

gejsa
0

#31# Ha, ha så gjorde vi med en gång med vår första hund. Hon fick äta glass vid bordet.

När jag var på kollo så saknade hon mig eller om det var mamma som saknade mig *ler* så då fick hon sitta på min stol och äta sin mat samtidigt som mina föräldrar. Det ni! hihi

kerstinjoh
0

Ännu en gång; Hundägare är inte kloka!Flört

KajsaM
0

Igentiligen så skulle inte Viggo vara i soffan eller sängen men du mera ällllskar han båda ;)

Lotta
0

Jag gillar inte hundar som tigger vid bordet och gör det fortfarande inte….men det gör Jonny ;) Gissa vem Skorpan sitter vid inte är det vid mig iaf =) Men sitter vi i soffan då kan hon sätta sig i knät och glo mig stint i ögonen tills hon får nått och då är det liiiiite svårt att låta bli…ibland ;)

SaraC
0

HA-HA! Jag visste väl att de inte bara var jag som var vek för bedjande hundögon! Räcka ut tungan

Lotta
0

Hehe ibland är det ju bara omöljigt…du kan ju bara tänka dig när folk kommer hit som säger i början att dom hatar hundar som tigger…dom är ju för 17 värst idag *fniss*

gejsa
0

Jag tycker inte heller om hundar som tigger. Ludde är ju så stor så han ser på bordet vad som finns där. Inte så lätt att säga att det är slut då och gå och lägg dig. *fniss*

SaraC
0

Eros tigger "fint". Han sitter jättesnällt nån meter ifrån en och försöker psyka matbitarna att falla ner på golvet ;)

Flatten däremot tjuvade gärna från en när man satt och åt. En gång stod hon under bordet, körde upp huvudet och snodde en halv pizza från en tallrik.

GDn gick inte ens att ha i köket när man lagade mat… En gång när jag varit nere i tvättstugan och kom upp igen stod hon på vardagsrumsbordet och slickade i sig några osynliga smulor :S

Vår gråhund/pointer var ensam hemma en dag efter jul och vi hade fått massor av chokladkartonger. Hundj*keln hade öppnat varenda kartong, smakat på varenda pralin och spottat ut dem igen över halva huset.

Svävade iväg lite där, det gick av bara farten Flört

gejsa
0

Haha hunden ville nog inte att ni skulle äta upp all choklad och bli tjocka om maggen. *fniss*

gejsa
0

Haha hunden ville nog inte att ni skulle äta upp all choklad och bli tjocka om maggen. *fniss*

Faxlin
0

Jag låter aaaaldrig mig bevekas av söta hundögon och ett huvud på sned. eller hur Lotta?

Audiatur et altera pars

Lotta
0

*fnys* du är ju en av dom värsta din markatta =)

Faxlin
0

haha, markatta. Så du säger. Var glad du för att jag hindrade din dotter rån att stjäla sig en iller i dag. Hade nog inte hejdat henne dock om det inte varit en av mina hon tänkt stjäla :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

*fnys* hon kom hem och stack näven under näsan på mig, jädrans unge…och mamma det var en som sov i min tröja bakom ryggen och hon var såååååå söt sen kom alla och ville sova hos miiiiiiiiig…..såååååå mysiiiiiiiiigt.

Och vadå hindrade vem var det som lurade dit henne….inte var det jag iaf Skrikandes

Beafer
0

haha, vadå? det lukar ju mysigt ^^ dom ville inte sova där, dom ville ju väcka plutten som låg och sov där :D *yrmamma* jag behöver inte luras iväg för att träffa illerkorvar. det är ju supermys!Skrattande

Lotta
0

*fnys*

Beafer
0

puss på dej Kyss

Lotta
0

Puss nu lägger jag mig…svårt att slita mig…väntar fortfarande på expressciggen ;)

Liss
0

sitter ni med samma dator eller med olika:P

gejsa
0

HIhi dom måste sitta med olika precis som vi här hemma gör.

Dior
0

Jag och min man har (äntligen) kommit överräns. Tiggande hundar är inte kul, inte två dregglande leonberger iaf, men de är såå mysiga att ha både i soffan och i sängen…!

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Lotta
0

Hehehe Emma sitter på sitt rum vid sin dator och jag i vardagsrummet med laptopen *fniss*

Liss
0

jag tänkte väl.. hihi.. annars hade de vart rätt kul om ni satt båda på samma och skrev till varandra:P

Lotta
0

Hahahaha hur kul då????

kerstinjoh
0

Inte kul för Emma, för Lotta är starkast!

Persifone
0

Är tyvärr för snäll med att ge hundarna mat när de tigger, men de är ju så söta när de sitter o försöker hypnotisera en "Ja, tappa mackan nu, komsi kom mackan, jag vet att du vill komma till mig"

Men men, stör mig inte så mycket på tiggande hundar bara de inte skäller eller dregglar :P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lotta
0

Jag är starkast men Emma är snabbast…undrar hur det skulle sluta, med en meter rep kanske Fundersam

Faxlin
0

hmm, tråden tjejer, tråden :-)

Audiatur et altera pars

TinaH
0

tyson skulle aldrig få vara i soffan..ej heller i sängarna…..Oskyldig

Å det är han väll inte heller, eller?!?…… Fundersam

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~