Superhärlig tik söker hem
Alaskan husky/Border collietik på 1år och 3mån, mycket väluppfostrad, snäll och bra med barn. Omplaceras endast för att ägaren inte har tid med både hunden och sin bebis. (Hon köpte hunden innan hon fick veta att hon var gravid).
Detta är min egen uppfödning (hon är alltså syster till Joxa och dotter till Indra). Hela kullen är mycket trevliga, sociala, lyhörda, lättlärda och framför allt lugna och stabila hundar.
Dina, som hon heter är absolut ingen problemhund, det var bara olyckligt att det skulle bli som det blev.
Nu söker hon alltså ett nytt hem hos någon som har tid att träna med henne. Hon älskar att träna trix och lydnad och att följa med på skidturer o.s.v. Tror inte hon har prövat på agility men båda hennes systrar är jätteduktiga på det. :)
Bilden är på Joxa & Dina (t.hö) när de var 5v, ska leta reda på en nyare bild.

Gud så sött med babyn och vovven. Ser ju jättefin ut. Hoppas dom hittar en ny matte eller/och husse.

Ohh, undrar om jag ska tipsa min plast mamma om denna tös. de har precis blivit tvungen att avliva sin andra hund då den hade canser. Så nu har den ena hunden lite tråkigt utan hunkompis.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lill_jarven.. varför ska eve sälja henne? :/

Hon skrev ju det. För att hon fått en bebis och inte har samma tid med hunden. :)
#6 Isak kräver så mycket tid nu att det går ut alldeles för mycket över Dina. :( Hon mår väldigt dåligt över det.. hade tänkt träna en massa med Dina och så, men tiden räcker verkligen inte till.
#5 Gör det! Hade väl helst sett att hon hamnar i norra sverige men det viktigaste är att hon får ett bra och aktivt hem.

#8: Ja men då hör jag med henne. Vad ska ni ha för henne då?
Kan berätta att min styvmor jobbar, men är hemma mycket. Sedan har jag lillsyrran( 18 år) som älskar att hålla på med agility och sådant. Så är pappa min hemma hela dagarna förrutom när han ska till läkare eller på träning. Så det blir inte mycket ensam för vovven.
Audiatur et altera pars
#9 Vet inte hur mycket ägaren har tänkt ta för henne, kan kolla med henne. Vad jag vet har hon inget problem med att vara ensam men det är ju bra om hon slipper så det låter ju bra. :) Vad har dom för hund nu då?

De har en blandrastik. Hon är inte så stor, men det gladaste ajg vet i hundväg. Extremt lekig och busig trotts att hon nu är 6 år tror jag :-)
Audiatur et altera pars
Pratade med ägaren nyss. Hon tyckte precis som jag att det känns ganska jobbigt att sälja Dina till nån som bor väldigt långt bort (hon bor i Kiruna) men om det är rätt hem så kan hon såklart tänka sig det. Hon har dock inte riktigt bestämt sig för hur mycket hon ska ta betalt för henne än.
Om din styvmor verkar intresserad kanske jag hade kunnat få en mailadress eller ett tel.nr som jag kan ge till Dinas matte? Du kan ju pma isåfall :)