Gå med två hundar
Jag brukade gå med två hundar….(Zeke & Axess)
Jag hade en på varje sida, jag vet att man inte ska det. Hundarna ska väl hålla sig på vänster sida jämt…men jag tycker att det är svårt med två hundar på samma sida, jag har provat det en gång, det gick inte så bra…tycker ni det är jobbigt att gå med två hundar på samma sida? (om ni nu har gjort det & brukar gå med två hundar) har ni nåt tips?
När Zeke & Kenzo har vant sig vid varann..och att kenzo blivit lite större så ska jag börja gå med båda, så det är bra att ha lite tips nu..
De finns ju sånna där koppel som är kopplade med varandra fast ett och samma handtag? kanske de vore nått.. men de är ju iof när båda kan gå fint med varandra.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag kör inte bara på vänster. Använder både höger och vänster.
Jag har iof mina hundar mest lösa, men då de är kopplade så går de allihopa på vänster sida, men det beror ju på att jag oftast har vagnen eller dottern i höger hand..
Jag är inte förtjust i dom kopplena som sitter ihop, hundarna brukar bli rätt irriterade på varandra då dom inte får kissa och bajsa ifred ;)
Jag tycker det är lättast med ett sådant dubbelkoppel som är som ett långt vanligt koppel, men har två hakar. Så håller man själv i mitten. Ett sånt hade jag när jag gick med Eros o Xindy samtidigt och då brukade jag även knyta kopplet runt magen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jo, de är klart att dom vill kissa ifred..men finns de inte även dom som sitter ihop men delar sig i mitten av kopplet så dom KAN gå ifrån varandra lite.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag är noga med att träna mina hundar att kunan gå bra på båda sidorna. Det är ju bara i tävlingssammanhang som de måste gå på vänster sida.
När jag har fler än en hund & de ska gå ordentligt ser jag helst att de går på samma sida, men ibland får de gå på var sin sida. Även här tycker jag det är bra om de kan hantera både och.

Hmm, jag har i flera år promenerat med tre hundar. Då har jag två på den ena sidan, och en på den andra. Det spelar ingen roll vilken sida hundarna går på egentligen. Nu har jag bara gått ett par korta prommisar med de äldre och valpen än så länge. Men jag har haft tre hundar förr också. Då min andre Borzoi levde. Då gick båda Borzoierna på (oftast) vänster sida och Sheltien på den högra.
hmm jag brukar gå med 3 hundar ibland 4..
dom har jag i samma hand sen så är de e alltid en som e segare en dom andra .. den brukar jag ta i den andra handen .. men de brukar gå bra.. alla går framför mig .. sen stannar en då stannar alla andra .. de brukar gå bra ^^
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower