Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 817 ggr
Wikstr_m
0

Nu är det bestämt..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bestämt mig för att sätta Nikita i ett tillfälligt hem ev fodervärd. Ni som har hängt med lite innan vet ju också vad det handlar om, och som det är ju har jag ingenstans att bo med hundarna. Jack tar min farmor hand om tills jag fått ett fast boende och Nikita blir satt i ett tillfälligt hem. Min farmor som är 70+ klarar då inte av en yngre hund, Jack går det bra med för han vet när det räcker med att busa osv.

Min mamma orkar inte med Nikita, och då har jag funderat rejält idag och tagit ett beslut. Hon kommer inte att säljas, jag kommer stå kvar som ägare. Och det känns förbaskat tungt i hjärtat måste jag säga, det gör ont inom mig och jag mår dåligt över detta. Men som det är nu känns det som att det är det enda rätta att göra.

[Vargnatt-]
0

Förstår att det är jobbigt för dig :( Tycker du är stark som klarar av att ta ett sådant tungt beslut!  Jag håller tummarna för att det löser sig för dig snart så du kan få tillbaka dina hundar igen!

AnneN
0

Håller med ovanstående och hoppas att du hittar ett passande hem till Nikita

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KickanLilja
0

Håller tummarna för er!

Faxlin
0

Jag backar upp dig så gott jag bara kan, det vet du.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Karmatarerskanise
0

Vad tråkigt. Men det är bra att du kommer stå som ägare. Hoppas det ordnar sig för dig!

[helenal]
0

Vad tråkit beslut du måste ha fattat, men du kan ju ta tillbaka hundarna sen nä'r du får ett fats boende:) Har du hittat någon foervä'rd än?

gejsa
0

Jobbigt! Hoppas du hittar någon fodervärd.

fotoc
0

Du gör helt rätt! Finns ingen som orkar allt hur gärna man än vill. Tycker du är jätteduktig som tagit ett beslut för det är inte lätt när känslor är inblandade. Lycka till

Wikstr_m
0

Jag är så jäkla glad över att en person som jag inte träffat IRL hjälper mig med att söka tillfälligt boende till Nikita. Och den personen är värd all världens guld för mig.

Jag lägger just nu en stor del av Nikitas liv/framtid i hennes händer. Och jag vet att denna person kommer att hjälpa mig med detta..

ALL VÄRLDENS BLOMMOR ÅT DIG Glad

Vattnadal
0

Hade jag haft drömhuset, så hade det funnite en "löp-hundgård" där huskys i "nöd" kan få bo tillfälligt. Nu finns det inte, än, tyvärr! Våra hundgårdar rymmer inte en hund till, och flocken är inte stabil nog för att vi ska kunna tillfälligt plocka in en halvvuxen tik, som troligen snart löper dessutom. Annars hade jag gärna ställt upp, trots att det är lååångt mellan oss.

Vet en kvinna som har 2 blandisar med jakthundar och en gnutta husky, som har ett stort hjärta. Ska kolla med henne om det skulle kunan tänkas att hon kan vara fodervärd till allt löser sig.

Det finns ingen möjlighet att hon kan få bo hos uppfödaren tillfälligt? Det är ju i krissituationer man behöver sina uppfödare!

Krister tyckte att jag skulle tipsa dig om en sak. Kolla med Kirunas slädhundklubb. (www.kshk.se) De har massor av aktiviteter och där kanske det går att hitta någon som kan hjälpa till under några månader. Det är ju rätt typ av folk, som förstår rasen i alla fall!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Wikstr_m
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo jag har kollat upp med Nikias uppfödare, men han jobbar tydligen hela dagarna och hinnar knappt med sina egna hundar. Dessutom hade hon fått sitta i hundgård hela dagarna. Och det tycker jag inte att hon ska, för hon har inte suttit i hundgård mer än 1-3 timmar. Och det var när hon var yngre.

Tack för tipset, där ska jag kika. Har inte alls tänkt på att man kan kolla på den sidan.

Vattnadal
0

Du kan ju alltid testa att annonsera på draghundsport oxå.

Om hon fick en inskolning, och fick gå i hundgård med andra huskys, skulle hon säkert älska det. En bra hundgård med lite berikning ger väldans mycket mer än att ligga inne i en lägenhet, även om matte/husse är med inne. Våra hundar vill vara där ute ett par timmar i alla fall. Det händer saker runt omkring, fåglar, ljud, lukter od, som ger en del trötthet i hundhuvudena. Samtidigt kan de tokbusa och härja hur mycket de vill där, och det FÅR man inte inne. 

Många hundar som har tillgång till hundgård, har det nog bättre än hundar som inte har det tror jag. Gissar att alla tänker på en liten fyrkant på 3 x 3 m, med singel, och så en hundkoja, där jakthundar tillbringar halva sina liv… Hundgården ska vara rolig och ett ställe där hundarna gärna är, och mår bra av att vara!

MVH Elin

Wikstr_m
0

Absolut ingen som vet någon som skulle kunna tänka sig att ta henne?

Faxlin
0

hmm, ja du vet ju vad jag sagt:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vattnadal
0

Tyvärr, jag har försökt ragga, men det är inte så lätt. En husky är inte lika lätt att hitta hem åt som en liten vavva!

Fick du inte minsta napp via draghundsfolk i närheten heller?

MVH Elin

Wikstr_m
0

Åsa, haha ja det vet jag ;) Och jag håller tummar och tår.

Vattnadal, har lagt ut annons på kshk. se men inget svar. Här i stan finns det ju slädhundsförare, men dom är rent ut sagt fullsmockade med hundar.

Lotta
0

Jag kan bara tänka mig vad som går runt i ditt huvud nu, och jag vet att du gör det bäst för Nikita. Jag önskar att jag var rätt person att hjälpa dig men det är jag inte…och jag önskar dig lycka till i ditt sökande och måtta du hitta rätt fodervärd åt henne så du slipper hatta med henne…jag lider med dig för jag vet ju att dina hundar betyder ju allt för dig…kramisar

kerstinjoh
0

Ibland är bra beslut svåra att fatta.

Men om du visste vad jag tycker att du är stark som tar ett beslut som är bäst för hundarna.

Hoppas att det löser sig på bästa sätt.

En stor kram är du värd!!!