Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2685 ggr
MjauMu
1

Två hem åt hunden

Ett par som separerat kan inte komma överens om vem som ska behålla hunden så de ska ha delad vårdnad. Hunden ska bo varannan vecka på vardera stället.

Är det verkligen en bra lösning? Skapar det inte förvirring hos hunden?

Det är en labradorhane fem år gammal.

Hiro
6

Inte om hunden är trygg och trivs hos båda ägarna

MjauMu
0

Aha :)  Ja den trivs ju med både matte och husse får jag anta. Jag tänkte bara att hundar kanske mår bäst av att ha ETT hem.

Michaela-N
3

Jag tror det här med miljöombytesförvirring som vi hundägare är så himla rädda för är något som bara existerar i våra tankar (och hos riktigt psykiskt instabila/sjuka/gamla/whatever hundar.) 

En gång i veckan är inte ofta alls, hunden kommer vänja sig vid båda ställena utan problem.

nadilda
0

Vår hund bor halvtid på ett ställe och halvtid på ett annat, funkar super bra. 🙂

Sugar Mist
0

Kommer att ev. flytta till lägenhet till hösten med min hund och kommer då bo 3 timmar "hemmifrån", och åka dit någon helg då och då, tror inte det kommer bli något problem alls.

-

Portie
1

Det är väl en jättebra lösning tycker jag. Ett tag hade jag och Hugo tre hem som vi pendlade mellan, inget han tog skada av alls.

FjantYoda
1

Med tanke på att hundar utan problem klarar av att vara på hunddagis så tror jag inte det ska vara något problem! 

Mamma har haft hundar hela mitt liv och åker regelbundet upp till stugan, vissa gånger varje helg närmare 20 mil bort och har aldrig varit något problem för hundarna!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

russin
3

Har haft valpköpare som separerade efter något år. Dom hade delad vårdnad resten av hundens liv och det fungerade kanonbra 🙂