Behöver hjälp&tips
Nu har jag haft min valp i 3 veckor. Hon är en blandning mellan shih tzu & jack russel. VÄLDIGT bestämd dam. Hon har börjat skälla jätte jätte mycket, inatt kunde jag inte sova bara för att hon inte slutade skälla. Hon brukar bara stå mitt på golvet och bara skälla och skälla. hur ska jag få tyst på henne? hon lyssnar aldrig när man säger till henne, då försöker hon bara bitas. Sen så kom jag på knepet att blåsa henne i ansiktet då hon gjorde något hon inte fick eller då hon skällde för ingenting, och när jag gjorde det så gnällde hon till lite och gick och la sig sen, men det funkar inte längre. nu hugger hon bara mot ansiktet då jag försöker göra det. Nej & Tyst funkar ju inte heller. nån som har tips på hur jag ska få henne att skluta skälla på ingenting och hur ska jag säga till henne när hon gör fel?
Sen lite mera tips om hur man lättast får henne rumsren, när hon kommer ut efter sömn så kissar hon, men hon kissar inne cirka 2ggr på natten, eftersom jag inte vaknar när hon vill ut. har ni nåt rumsrenhets tips?
Och sista frågan, när ska man börja lära henne sitt, ligg och tass mm?

Skällandet är nog för att få uppmärksamhet.
För att få hunden rumsren även på natten så kan man se till att den inte har så mkt yta att röra sig på då det är dags att sova, tex i en bur eller liten hage då dom hellst inte vill rasta sig där dom ska ligga.
Träna in komandon ska man börja med redan första dagen man har valpen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

När vi fick hem Chip så skällde han också på natten men jag tror det berodde på alla nya ljud. Han skällde inte varje natt men visst hände det och det kan hända fortfarande. Men då jag kallar på honom så kommer han och lägger sig nedanför sängen.
När Chip gjorde saker som han inte fick så använde jag en sprayflaska med vatten och det har funkat bra.
Hur sent går du ut sista gången och hur tidigt är morgon rundan? Hon är ju inte så stor än, eller hur gammal är hon?