Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1423 ggr
MI-TUKE
0

Hundgodis tips :D

Hej :D

Letar tipps på bra och naturligt hundgodis, altså sådant du gör själv av naturliga ingredienser som t.ex lunga, hjärta, lever, morot m.m :D

The opposite of war isn't peace ...it's creation♥
♂ + ♂ = ♥
♀ + ♀ = ♥
♀ + ♂ = ♥
Love should be genderless.

Sugar Mist
0

Torka, koka, mixa ner allt och torka. Bara fantasin sätter stopp! Om man mixar kan man ju blanda allt möjligt, och ändå göra godis!

-

minbebis
0

Går som #1 säger att göra godis av allt möjligt. Jag föredrar att koka före jag torkar, gillar formen mer och dom torkar mycket snabbare. Jag gillade torkad nötfärs, såg ut som pannbiff när dom var klara, annars rekommenderar jag att göra egna råhudsben och torka svål. Jag lindar dom runt nötfärs och man blir förvånad hur lång tid det faktiskt tar för dom att äta upp, speciellt när dom är helt uppe i att få fram färsen :)

mingman
1

Jag fick ett litet "recept" av min kursledare som faktiskt ger väldigt bra godis. Lätt att riva små bitar utan att det smular sönder i fickan.

500 gr lever (jag tog kycklinglever)

3 dl Havregryn

Ev 1 ägg (jag tog två äggvitor som blivit över)

Mixa allt till en härlig gegga, bred ut på plåt med bakplåtspapper (cirka 1/2-1 cm), baka i ugnen 175 grader 15-20 minuter.

Du får en stor leverkaka som går lätt att dra isär i mindre bitar. Jag har dem i en matlåda i kylen och plockar med mig en bit eller två när jag ska ut. Sedan är det lätt att riva små belöningsbitar när vi tränar!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/