Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1070 ggr
Gullan_J
0

VGW bälte?

Ni som använt Easy Walksele eller VGW bälte på er hund, vad tycker ni om den typen av selar? Hur har de fungerat har er hund slutat dra i kopplet? Har hunden börjat dra igen när man sedan byter till vanlig sele eller halsband?

-Bättre ökänd än okänd

Misarn
1

Tycker den selen fyller sin funktion vid drag - att man lättare kan hålla sina hundar, men det är ingen mirakel sele som gör att hunden slutar dra, det är något man måste träna att hunden ska gå fint och inte dra. Men jag är inte så imponerad utav selen och tycker att det är att kasta pengarna i sjön. Tycker inte om hur den sitter och förhindrar ett naturligt rörelse mönster och skaver bort päls. Nej har inget positivt att säga om den selen.

Englaa
2

Jag kan inte hålla med #1 Jag hade det på min hund som drog ihjäl sig. Han gick på snedden och riktigt försökte springa fram. Jag kunde inte vara ute och gå normalt med honom. Då satte vi på honom VGW bältet och herregud. Det var som en ny hund. Jag kunde dra lätt i kopplet och han stannade till. Jag som är ganska liten fick bättre kontroll över honom och det funkade hur bra som helst. Han blev som en ny hund i kopplet. Senare tog jag av honom selet och bytte till halsband. Visst han drog lite men inte alls lika mycket. Nu går jag med vanligt halsband, vilket var omöjligt för 1år sen. Jag tycker det har fungerat jätte bra(: Värt att prova(:

True leaders don't create followers..
They create more leaders!