Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1151 ggr
Mia
0

Tävlingslicens

Har precis ansökt och betalat för tävlingslicens för min blandrashund. Dock fick jag inget bekräftelsemail till min epostadress utan jag hamnade tillbaka till själva sidan där det bara stod "godkänd betalning" och ett referensnummer. Har självklart skrivit upp det men hade kännts bättre ifall man hade fått ett bekräftelsemail. 

Det jag främst undrar är ifall någon annan har ansökt om tävlingslicens tidigare och hur lång tid det tog för er för att få hem tävlingslicensen?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Michaela-N
0

Du får ju själva tävlingslicensnumret direkt, sen kom min licens efter en eller två veckor tror jag det var.

Mia
0

#1 Jo det såg jag, men det går ju inte att anmäla eftersom det inte finns i systemet än. Så därför undrade jag 🙂

Michaela-N
0

#2 Jo det går finfint att anmäla med det :-) Jag anmälde till en tävling bara en minut efter, då det var sista anmälningsdatumet för en tävling vi skulle till. Och det var inga problem eftersom jag hann få själva pappret i god tid innan tävlingen!

Hunden hittade jag i Hunddata dagen därpå.

Mia
0

#3 Jag kanske var lite ivrig, jag testade redan efter några timmar och då fungerade det inte, hehe. 🙂

Michaela-N
0

#4 Du kan anmäla i alla fall eftersom licensen hinner komma och registreras i Hunddata innan tävlingen är :-)

Mia
0

#5 Men på SBKtävling står det att jag måste "lägga till en hund" och då måste man ju fylla i licensnumret och det är där det inte fungerar!

Michaela-N
0

#6 Vad händer när du försöker?

Mia
0

#7 Det kommer upp en ruta där det står "Registreringsnumret TAVLIC004142 finns inte i SKK Hunddata. Kontrollera att du skrivit in numret korrekt"

Michaela-N
0

Det du ska göra i så fall är att lägga in honom som en utländsk hund, där kan du skriva in ett chipnummer eller en tävlingslicens som ännu inte fungerar. Då kan du anmäla hunden till tävlingen. Sen kan du kolla igen på måndag om licensen finns i Hunddata, då kan du uppdatera registreringsnumret för hunden i SBK Tävling igen.

Mia
1

#9 Aha, ska testa. Tack 🙂

Michaela-N
2

#10 Återkom om det blir strul 🙂