familjehund
Hej:)
Jag ska skaffa en till hund nu mot sommaren. har en hund som är blandras mellan dvärgschnauzer och jack Russel han är 35 i mankhöjd, vill gärna ha en lite större hund än den ja har nu, men inte överdrivet stor;) har tänkt på spaniel osv men har jätte svårt för att bestämma mig. går rundor med min hund varje dag ( förmiddag, kväll och på helgerna, också på morgonen, släpper ut han i trädgården varje dag så han kan göra sina behov. kör agility och brukar gå i skog och mark :) tränar och lär den trix. någon medelstor ras som passar mig ?? ;)
Kolla in standard schnauzer :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Sheltie 😉
Kanske lite mindre än vad du vill men annars tycker jag Cavalier king charles spaniel passar in i din beskrivning :)
http://empirebroline.blogg.se
bra tips, ska kolla på raserna;) Tack
Mellanpudel, utställnings labbe el golden,.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
har inte tänkt på labbe;) ska kolla upp den
labben känns kanske lite för stor hade mer tänkt mig mellan 40-50 cm ;)
eller 38-45 är nog den rätta storleken ;)
Whelsh springer spaniel?:)
sheltie :D låt inte pälsen avskräcka dig! mycket mer lättskött än vad folk tror :) många som väljer bort sheltien pga pälsen(men som skulle passa helt utmärkt med en sheltie), att de tror det blir för mycket :) men det ända som behövs är en borstning i veckan, och lite extra dagligen bakom öron osv där det tovas lätt :)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Både welshen och sheltien kräver en del arbete… Men är du beredd på det så 🙂
Jag tänker själv att kanske en engelsk cocker spaniel skulle passa?
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
tack för tipsen ;) men har fastnat för mellanschnauzer nu <3 den verkar jätte bra och den stämmer in så som jag vill ha den: temperamentet osv