Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 1693 ggr
Ralktad
0

Vad använder ni för belöningsgodis?

Fram tills jag började ge färskfoder så fick mina hundar alltid deras egna foder som belöningsgodis.. Nu vet jag inte vad jag ska köra på för något.

Vad använder ni? 

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

IngridSvensson
0

Det är så olika för oss. Ska torka lite kyckling i ugn tänkte jag men hus nu är det smörgåspålägg.. Skinka, ost, leverpastej och medwurst. Inte så nyttigt, men ska se till att torka lite eget godis istället. Gjorde också så förut när min hund åt torrfoder, gav han sitt foder som belöning. Men nu äter han också färskfoder!

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[Nude]
0

Välkommen in till CC iFokus och inlägget Bästa godiset. Där lärde jag mig mycket.

[JeanetteK]
0

Jag har en flatcoated retriever = "allt-är-gott-hund". Han nöjer sig bra med leversnittar. 🙂När vi kör spårning brukar jag använda köttbullar eller leverpastej eller liknande om det råkar finnas hemma. Det luktar ju lite mer. Men oftast blir det bara leversnittar och han älskar det!

Majken!
5

Det hunden tycker är gott, struntar i nyttighetsgrad när det gäller belöning. Kan ge frolic, blodpudding, torkat kött, köpe-godis. Hunden och det jag har hemma styr. Gör jag något som hunden tycker är skitsvårt så använder jag bästa belöningen - honung.

[JeanetteK]
0

#4 Honung? Har jag aldrig hört att hundar gillar. 🙂Hur ger du då, en sked? Min godis-loppa skulle väl svimma av lycka om han fick något sånt!

russin
0

Jag ger ju färskfoder, men som belöning torkar jag antingen eget kött (oftast grishjärtan, kycklinghjärtan eller lammhjärtan) eller så får dom helt enkelt torrfoder (Four Friends) eller mjuka bitar köpegodis (Mest Pedigrees cheesy bites).

JontaK
0

Då jag inte äter kött själv blir det lite problematiskt att slita fram en köttbit ur frysen. Jag har därför torkat kycklinglever, hunden älskar det och det är smidigt att handskas med.

[fabienne]
0

Jag ger mestadels torrfodret som godis. Annars lite torkat kött som kycklinghjärtan och annat.

Anna4077
0

Vi använder olika beroende på situation. Favoriten är ost, har liten hund så köper babyBell ost, små ostar i enskilda paket som jag skär i bitar. Eller så köper jag varmkorv, skär i bitar och fryser in i små träningspåsar. Sen använder jag en del frystorkat godis. Inomhus har jag faktiskt såna billiga med spannmål som man kan köpa på hink. Använder inte det så mycket men smidigt i brist på annat. Har det funkat med torrfoder kanske du kan köpa en liten påse med något bra och gott du kan använda?

Anna och taxen Max

Fenix_Chicci
0

Ger ju BARF som mat men ger mestadels spannmålsfritt torrfoder för katter som belöning, då det är små bitar och inte behöver fundera så mycket över kalcium-fosforkvoten och hon älskar torrfoder sedan hon slapp äta det som mat. Ibland blir det torkat kött. Jag är noga med godiset också då jag dels inte vill proppa i henne skit i onödan när hon faktiskt gillar mer nyttiga alternativ, sedan klarar hon inte av spannmål heller eller för mycket fett.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Rebornlady
0

Hur mkt lever är det i leversnittar?

Cahira
0

Jag ger Katt-torrfoder av hög kvalité. :) Bra storlek för små munnar och fortfarande inte onyttigt som t.ex. frolic.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JontaK
0

#11 De vågiga, brunaktiga godisar som ofta säljs i djuraffärer under namn som "levergodis" och ibland "leversnittar" innehåller inte lever enligt en anställd på en av våra lokala butiker.

Bästa är att torka lever själv, då vet man vad det är.

[JeanetteK]
0

#13 Nä jag tror att du har helt rätt i att det inte innehåller så mycket lever. Det var uppfödaren som tipsade om dom eftersom det är en hund som kräver mycket träning men som också har lätt att gå upp i vikt. Då skulle dessa innehålla väldigt lite kalorier. Det funkar för oss i alla fall!

IngaTrnqvist
0

Brukar köpa hem ett lass träningsgodis när jag är till Ullared, främst Let's bite torkat kött, men även mjuka benformade spannmålsgodisar och annat.

minbebis
0

Jag torkar eget på svamptorken som tex hjärta, njure och färs. Blir även vanligt hundgodis som jag får av en tjej också ibland som leversnittar och frolic :)

Anna4077
1

#15 jag älskar let's bite. Perfekt för både hund och hamster. Vi har det som klo-klippar-godis

Anna och taxen Max

minime2014
0

Torkat hjorthjärta eller kycklinghjärta. Mjukost på tub (praktiskt och gott tycker hunden) Han gillar även kycklingpålägg som jag brukar köpa, när det kommer fram så utförs allt möjligt utan kommando ;)

#5 min hund ÄLSKAR honung. :) Jag ger aldrig mer än ett smakprov som jag duttar på fingret.

Majken!
0

#5 sked eller flytande ur tub.

Agda
0

Jag ger frolic eller Tubidog med lax när vi är utomhus. Inne får de bakade kex (sådana där man köper på lösvikt). Ska framöver torka kaninkött och ha som godis.

tjoopa
0

Torkat kött eller något annat köpesgodis. Oftast torkad kyckling eller anka :)