Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 3628 ggr
SmileyMalin
9

Tobis tävlingstråd!Tobis tävlingstråd.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina lilla prins har blivit stor pojke och fyllt 1 år!

Det betyder tävlingsmyndig i freestyle Flört

Så jag tänkte att lilla herrn allt kan få en egen tävlingstråd! Storebror Liam kommer säkert komma med på ett hörn också!

Här kan ni följa Tobis äventyr på freestylebanan och vår resa mot agilitydebuten i april 2013.

Kanske blir det något utställning också Flört

Tobi är en jack russell terrier och hans fullständiga namn är

FD1 Ducklings jr just jackaroo.

SmileyMalin
3

Den 17-18/11 debuterade Tobi i freestyle. 13 månader gammal.

Resultatet blev VINST med uppflyttningspoäng båda dagarna Skrattande

SmileyMalin
3

Den 29/11 tävlade Tobi för tredje gången Glad

Det blev vinst och uppflyttningspoäng även denna gång och därmed tog lilleman freestylediplom och sin första titel FD1.

13 månader gammal och på 1½ vecka. Vilken liten guldgosse jag har!

Storebror Liam knep andraplatsen Flört Men utan uppflyttningspoäng så han får hålla sig kvar i klass 1 medan lillen avancerar!

SmileyMalin
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är programmet vi tävlat med! Filmen är från den tredje starten.

Nu blir det lite tävlingspaus så jag hinner bygga om programmet till klass 2.

Littlem
0

Va duktiga ni är!

E-l-vira
0

Grattis! Och vilken snygging han är! :)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

SmileyMalin
0

Tack Glad vi ska upp till stockholmsmässan nu i december så vi får väl se om domarna håller med Flört

SmileyMalin
8

I helgen fick Tobi äntligen debutera i freestyle klass 2 (det är glest med tävlingar). Han gjorde två start vilket resulterade i dubbelvinst!

Nu hoppas vi kunna göra en tredje start så snart som möjligt och förhoppningsvis ta en ny titel 😃

Här kommer film från en av starterna:

[Bullen300]
1

duktigt !:)

BettaSplendens
0

Superduktiga! 😃

SmileyMalin
2

Tack 🙂

Nästa tävling blir 24 april då Tobi ska debutera i agility 😃

malinroth
3

Han är så duktig! Och väldigt snygg liten grabb! 😍

Vet inte vad det är med mig men jag börjar nästan alltid gråta när jag ser på freestyle… det är som så rörande med ett riktigt bra samspel medan förare och hund <3 Kollade en freestyleuppvisning med mitt ex och hans mamma när vi var i stockholm för ett par år sedan och tårarna bara rann nerför kinderna, det är ju pinsamt! Såhär framför datorn hemma må ju vara.. ;)

SmileyMalin
0

Tack 🙂 Han är en liten goding!

fast jag kan inte heller se freestyle utan att bli gråtfärdig 😛 så det hör nog till! På en av tävlingarna så satt till och med både domarna och grät efter Tobis program 😃 Det känns som ett bra betyg!

Och nu har vi i sist sekund efteranmält till en freestyletävling nu ihelgen. Så jäkla peppad!

[Forest]
0

Vilken härlig tråd ❤️ Ni är verkligen superduktiga, vilken härlig goding du har 😉

SmileyMalin
8

Wohoo 😃 I söndags for vi till Karlstad och tävlade freestyle. Tävlingen hölls på ett hotell och det var en rätt tuff tävlingsmiljö för hundarna. Många kändes trötta och påverkade. Tobi fick tyvärr stå och vänta jättelänge på sin start och han kändes såååå trött när det var våran tur, mitt lilla hjärta!

Men han kämpade på och gjorde hela sitt program även om det gick i lite långsammare tempo än vanligt.

Det resulterade i ytterligare en VINST med uppflyttningspoäng.

Därmed har Tobi tagit 6 raka segrar sen sin debut och 2 olika diplom.  

Prinsen heter numera: FD1 FD2 Ducklings Jr Just Jackaroo.

LinaK
0

Han är så otroligt duktig din kille, måste följa din tråd känner jag ❤️

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

kodex
0

Wow, vad duktiga ni är! Ser riktigt fint ut på filmerna!

SmileyMalin
2

Tack :-) 

Nu blir det fokus på agility ett tag framåt! 

Debut om två veckor och sedan har vi 15 spännande lopp att se fram emot i april och maj. 

I freestylen ska vi bygga upp ett klass 3 program och det lär nog ta ett tag att få till bra 😉 Men hoppas på att kunna starta runt juni/juli!

SmileyMalin
4

Nu har vi debuterat i agility också!

Tobi hade inte alls sin vanliga fart och småjoggade runt banan 😴

Första klassen fick vi fem fel på en rivning. Andra klassen strulade han i slalomen flera gånger om. Tredje klassen nollade vi och kom på en tredjeplats med uppflyttningspinne 😃

Film från allra första loppet. Det som inte syns på filmen är att han tror att tidmätaren är själva hindret och hoppar av på tok för tidigt över första hindret vilket leder till att han landar mitt på bommen och river.

[Forest]
0

18 lilla plutt kanske var det första tabben som gjorde han lite osäker med o små jogga runt, kunde tyvärr inte se filmen då youtube verka ha lite strul ?  🤓
Men grattis till bra debut  3 plats är ju kanon 😎

BettaSplendens
0

#18 Såg jättefint ut! :D

#19 Hmm youtube har också strulat för mig.. Står bara "ett fel uppstod, försök igen senare" 😮

SmileyMalin
2

Agilitytävling nummer två avklarad :-)

Hopploppet är jag grymt stolt över! Äntligen så SPRANG lillskiten. Visserligen har han ingen chans att komma upp i samma fart som en högbent och nätt sheltie men i förhållande till sin kroppstyp kämpade han på riktigt bra idag! Femteplacering och uppflytt räckte det iallafall till! I agilityloppet tyckte Tobi att domaren såg så otroligt trevlig ut så han hade fullt upp med att titta ditåt och vifta på svansen och då är det inte så lätt att se vart man egentligen ska springa 😉

Film från hopploppet:

SmileyMalin
0

Nu har vi varit på agilitytävling nummer 3. Tobi ligger stabilt kvar på en pinne per tävling oavsett antal starter 😉

Första loppet nollade han. Vinst och 17 sekunder under refernstiden, ÄNTLIGEN börjar min lilla fina pansarvagn få upp lite fart!

Andra loppet rev han första hindret och snubblade sedan ur slalom så då valde jag att bara köra vidare och diska oss.

Tredje loppet rev han första hindret IGEN. Då valde jag att gå tillbaka, sätta upp bommen och göra om starten (alltså frivillig disk). Sedan gjorde Tobi ett grymt nollat lopp som garanterat hade räckt till topp tre!

Fjärde loppet var Tobi jättetrött. Och dessutom inte särkskilt nöjd över att springa i spöregn…. Vi fick en femma i slalom men nollade resten och tiden räckte trots allt till en tredjeplats!

I helgen är det dags för tävling både lördag och söndag. Totalt 6 lopp!

[Forest]
0

Kul att han börjar få upp farten och ännu en pinne tagen :) Grattis

SmileyMalin
0

Inte ett enda loppat lopp i helgen ;-)

Första loppet var han nollad fram till sista hindret som han smet förbi. Skitunge ;-)

Andra loppet missade han et kontaktfält.

Tredje loppet rev han näst sista hindret.

Och alla tre loppen hade utan problem räckt till pinne…. ja ja! 

Fjärde loppet blev det disk.

Dagens efter blev det frivillig disk båda loppen då lillen kändes trött och jag valde att ta upp leksak.

På lördag är det dags för freestyle igen! Klass 3 debut och sjukt nervöst. Vi har knappt tränat alls sista veckorna så jag blir chockad om vi ens tar oss igenom halva programmet 😉

majlar
0

Jädrar vilken fart han har. Va roligt att se. Grattis och lycka till, på lördag.🐶

SmileyMalin
0

Nu har vi varit på äventyr i Värmland och tävlat agility!

Tobi har kört 6 lopp och tagit totalt 3 pinnar. Det innebär att han nu har 4 pinnar i agilityklassen (och egentligen får tävla klass 2) och 2 pinnar i hoppklassen. 

Sista loppet är jag mest stolt över. Där kom min lilla kortbenta terrier 3:a i en klass med totalt 14 nollor. Äntligen börjar farten komma på allvar! 

Nästa helg blir intensiv. Först 4 agilitylopp på lördagen (där jag hoppas på att ta sista hopp pinnen) och sedan 2 freestylestarter på söndagen.

Spännande 🙂

SmileyMalin
0

Här kommer det enda loppet som blev filmat… typiskt nog ett av loppen där han diskade sig 😛 Men attityden var helt rätt och vi hade såååå KUL på banan 😃

[Forest]
0

Grattis :) Tycker ni är så ducktiga, härligt o se :)

En liten fråga, 4 lopp på en dag är han lika taggad 3e och 4e loppet? Har vart med bekant men hon körde bara 2 lopp per dag 1a var ofta hunden för taggad, andra gick alltid bra/bättre. Hon testa någon gång 3 lopp men 3e var han inte alls samma taggad o farten försvann mer eller mindre + slarva lätt.

[Alvin88]
0

Härligt att se att du visar för folket att jrt kan:) grattis till mycket duktig matte och hund:)

SmileyMalin
0

#28 Tobi blir tröttare tredje och fjärde loppet. Dels saktar han farten (fast i så pass att han får svårt med referenstiden) men mest blir han slarvig i slalom o kontaktfält… Så vi får väl se hur orken är den här gången ;-)

[Forest]
0

30 trode nästan det han är ung och så är han ju en liten terrier de tankar på snabbt sin energi :) Kul att han är så vass :)

SmileyMalin
0

Oj vilken intensiv helg vi haft! 4 agilitylopp och 2 freestylestarten. Kan garanterat att jag har en trött liten grabb här hemma nu 😉

Lördagens agility blev ett riktigt bottennapp. 🤪 I ett av loppen diskade jag mig frivilligt genom att ta fram en leksak när Tobi missade slalomingången men i dom TRE andra loppen åkte vi dit på rivning i ett annars felfritt lopp med bra tid. Otrolig frustrerande!

Här är det loppet jag är mest nöjd med.

SmileyMalin
0

Och idag var det ju istället freestyle. Första varvet var Tobi såååå seg och stod mest och tittade på annat. Andra starten fick jag dock igång honom bättre och även om det är en del missar och strul så sätter han större delen av sitt klass 3 program för första gången. Poängen räckte till en fjärdeplats och CERT! 

Vilken lycka 😃

SmileyMalin
0

Ny freestyle tävling i helgen. Lördagen var det 30 grader varmt och Tobi var rejält påverkad och orkade inte alls. På söndagen däremot tog vi oss igenom hela programmet, kom på tredje plats och fick hans andra cert! Nu är målet för 2013 att ta det tredje certet och därmed championat samt kvala in till årets SM!

[Nalle-]
0

Grattis! Vad duktiga ni är :)

SmileyMalin
0

Sommarens två sista officiella agilitytävlingar är nu över.

Förra helgen var vi på Öland och sprang två lopp. I agilityn blev vi nollas, kom på femte plats och fick våran femte uppflyttningspinne vilket innebär diplom 🙂 I hoppet blev vi också nolla, vann klassen och fick vår tredje uppflyttningspinne.

Idag var vi i Tranås och körde fyra lopp.I båda agilityloppen valde jag att diska mig från start genom att ha en leksak i handen eftersom vi behöver träna mer på fart fart fart! I hopploppen blev det två nollor. Tredjeplats och femteplats med uppflyttningspinnar. Därmed har vi även där tagit fem pinna och erövrat diplom. Perfekt avslut på säsongen.

Nu blir det fokus på freestyle! Huvudmålet är tredje certet och championat. Drömmålet är att kvala in till SM 2013. 

Bästa prinsen ❤️

[Forest]
0

Det är alltid roligt att läsa om framstegen han är så himla fin :)

SmileyMalin
1

Här har jag visst inte skrivit på länge! 

Det har varit väldigt lugnt på tävlingsfronten för Tobis del sista tiden. Istället har fokus legat på hans "storebror" Liam som tagit två freestyletitlar, HTM1 Och FD1. 

Men nu jäklar är det fullt fokus på Tobis igen. För om två veckor ska lillen (nyss fyllda 2 år) tävla freestyle-SM!!!! 😂 Ett par veckor senare ska vi upp till My Dog och tävla i Agria Freestyle Elit Challenge.

Två riktigt stora tävlingar i en tuff miljö med men lilla plutt som bara tävlat ett år. Det ska bli mycket intressant 🤪 Och jag kommer vara överlycklig om han bara är kvar på planen och kanske gör någon liten del av programmet iallafall 😉

Cahira
0

Oj denna tråd har jag missat! Vad duktiga ni är! Och söt han är! 

Lycka till!! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
0

Visst var det ni på Stockholm DogShow? Ni var jätteduktiga !!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

SmileyMalin
0

Tack :-) vi tävlade SM, så otroligt kul! Ska uppdatera tråden med lite bilder därifrån :-)

Turast
1

Jag tyckte väl det :) Jag ba "men jag känner igen de där två!" hade kollat den här tråden för ett tag sen haha :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

SmileyMalin
0

Tänkte försöka lägga in lite bilder från SM 2013.

Lillen (nyss fyllda 2 år) gjorde hela sitt program utan några större missar och hade inga problem alls med miljön 🙂

SmileyMalin
1

1

SmileyMalin
1

2

SmileyMalin
1

3

SmileyMalin
1

4

SmileyMalin
1

5