Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5823 ggr
[Yoshi]1
1

Vad kostade din hund?

Är lite nyfiken på vad din hund/hundar kostade att köpa? Ingick någon utrustning? Vilken ras är den & vilken ålder var hunden vid köpet?

[Teddies matte]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Senaste hunden kostade 1300€, 300 € handpenning. I dagsläget är de däremot dyrare, kring 1500 €.

Lagotto Romagnolo, 7,5 veckor vid hämtning. Fick med en fodersäck och lite nödvändiga småsaker.

Praefatio
0

Ingenting. Omplaceringshund, renrasig. Tillägg: fick med halsband och koppel samt en matskål och lite övergångsfoder men ingenting som används längre :) Bilden blev visst åt fel håll, dumma telefon!

[mxelin]
0

Wille, har ingen stamtavla eftersom endast fader har och inte mor. 
Det sänkte priset så han kostade 6.000 kr när dom flesta renrasiga shetland sheepdogs ligger runt 13.000

Han var 1 månad vid köp tror jag.

[fabienne]
1

4500 kr, tre månader gammal blandras. Lite leksaker och foder, filt, halsband och koppel följde med. 12-veckorssprutan inräknad i priset.

Förra hunden kostade 7000 kr, hon var då ett år och en olde english bulldogge. Allt som tillhörde henne fick vi med.

Mammas corgi cardigan kostade 10 500 kr. 1500 kr rabatt eftersom han var fluff. ;) Fick med ett valppaket med lite leksaker, foder, filt och koppel.

LinaK
0

Algot, bichon havanais - 12 000:- kostade han och hämtade han när han var lite drygt 8 veckor gammal. Fick med mig foder/matskål/godis/leksak/filt

Sigge, jack russell - 6 000:- fick honom två tusen billigare då jag känner uppfödaren väl plus att han var lite för stor för att kunna ställas ut eller använda som avelsmaterial. Fick med godis/filt/foder/leksak och skulle fått med halsband men det hade jag redan köpt så det avstod jag ifrån själv 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Belimas
0

8000:- kostade min prinsessa när jag köpte henne 2010, hon var då 8 veckor. Fick inte med något speciellt annat än lite mat för den första tiden, koppel och halsband hade jag själv. Hon är en tibetansk spaniel men jag kan ju tillägga att de vanligtvis kostar mellan 10 000-12 000 i vanliga fall.

Mia
0

4800:- blandras, tik. Åtta veckor när jag hämtade henne. Fick med mig leksaker, filt och lite annat.

10.000:- Golden Retriever tik. 9 veckor när jag hämtade henne. Fick med mig ett valppaket från Doggy.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Sugar Mist
0

8500kr, renrasig. Fick med typ 3-4 leksaker, ett gummiben, ett halsband, ett koppel, en påse foder och 2 filtar. Hämtade honom vid 10 veckors ålder.

-

Novelia
0

Vilken intressant tråd :) 

6 000:- Blandras. Dom mest välspenderade pengarna någonsin i mitt liv. Fick inte med någonting. Jag köpte honom när han var 5 veckor men hämtade honom inte förrän han var 9 veckor.

I have no sympathy for people without empathy

Turast
0

Jamie (Collie) kostade 12.000 och jag köpte honom när han var 3.5 månader 🙂 fick med två foderpåsar valpfoder, lite papper (välkommen valp) och dvd med valpbilder och hans halsband, koppel hade jag med själv 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Snapsen
0

15000 kr, Lagotto. Fick med en liten påse foder från Royal Canin, en filt från RC samt ryggsäck från samma företag tillsammans med deras reklambroschyrer. 

Han var 13 veckor när vi hämtade honom 🙂

Penmedown
0

3800:- Hämtade Brando förra helgen när han precis blivit 9 veckor. Han är en labbeblandning, och säljaren hade inte alls räknat med valpkull. Hennes tik hade sprungit bort och haft kul med grannhunden.

Labbe, Shih tzu, och Schäfer ifrån mamman, jaktlabbe från pappan. 

Fick med koppel och leksak vid köpet.

~Pen

Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.

[Neoverona]
0

Blandras, 6500kr. Fick med valpmat, filt och leksak. Hämtades vid 9v. Renrasig, 10 000kr (avelsrätt, 2000kr billigare). Fick med valppaket från Doggy och filt. Hämtades på 8v dagen.

[lovihsa]
0

5500:- för min blandras shih tzu/cavalier/phalené. Fick med mig en ryggsäck som innehöll en filt, en säck foder och några böcker om att bland annat skaffa valp. Hämtade honom vid 9 veckors ålder.

12 000:- för min sheltie. Fick med mig två säckar foder, leksak, tuggben, hundkorg, små böcker om rasen shetlad sheepdog och pälsården och så vidare, samt en DVD. Hämade även honom vid 9 veckos ålder.

Mycket nöjd över både mina hundar, mycket mycket välspenderade pengar ♥

Scorpio97
0

4500kr. Vaccinerad, 8 veckor gammal. Blandning (50% labrador, 25% tollare och 25% schäfer). Vi fick med lite övergångsfoder, en filt, samt någon leksak.

//Jessie

[elmaek]
0

8500 kr, Chinese Crested Hairless med otroligt fin stamtavla. Hon var 9 veckor när jag köpte henne (arbetade fortfarande när hon vart leveransklar).
Fick med en liten filt och mat.

[[Boris Sager]]
0

Yorkar 14000 kr styck, de var 7 månader, när jag köpte dem.

Malteser 15000 kr. Han var 4 månader vid leverans. Jag hade redan utrustning till dem.

[_annaH]
0

Dexter -7000:- renrasig chinese crested dog. Fick med stamtavla och valppaket från doggy. 
Lady - 2500:- blandras. Fick med koppel, foder och en filt och en liten leksak.

Michaela-N
0

6 500 kr

[FridaGenborg]
2

13.000 kr. Fick med filtar, leksak, foder och godis.

På bilden var han nog ca 4 veckor 🙂

Intehärutandär
0

Jag köpte min renrasiga Chinese Crested av en släkting för 5000 kr då han var 13 v. Hade vi inte varit släkt, så kostade han12000 kr.

Jetaime
0

12.000 fick jag ge för min australian shepherdtik. Hon var nästan 10 veckor när jag hämtade henne, och jag fick med ett litet "Royalstartkitt" (dvs. en ryggsäck med filt, mat och rabattkuponger och så)

Ricco1711
0

vad är det för en liten rackare ???(ras då ) min var en blandras dvärgschnauzer jackrussel han kostade 3500 fick däremot inget med mig förutom stamtavlan!

Lilllens
0

Mopsen kostade 8500:- och hon var då 2år. Fick med koppel och halsband.

Anna4077
0

8500 renrasig Tax. Han va 12 veckor när vi hämtade honom. Fick med en filtbit som mamman varit på samt övergångsfoder. Fick också med några broschyr om valp och stamtavla och alla andra papper om honom.

Anna och taxen Max

Fridaaaa
0

Roxy, papillon/powder puff = noll kronor. Fick henne i födelsedagspresent/julklapp. (blev tillfrågad först).

Lillan, sankt bernhard = Noll kronor. Tog vi över av svärmor (hon som fött upp)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anibaz
0

2000 kr, australian shepherdtik 5 år. Fick med stamtavla, koppel, halsband, sele, biabädd.

0 kr, tervuerenhane 5 år. Fick med stamtavla, koppel, halsband, reflexväst, skål.

[Yoshi]1
0

Jättefina hundar ni har allihopa! Väldigt olika med priser (som det är), är tacksam & glad över att så många har svarat :)

Rebornlady
1

4000 kronor, papillon/chinese crested, nästan 3 månader, fick lite mat och en leksak och så var hon veterinärbesiktigad och chippad.

Ralktad
0

Gripa kostade 10.000 kr och är av rasen Tysk schäferhund. Hon är född 131104

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

DixieBC
0

5500 kr, Blandras. Fick med filt, mat, koppel och halsband. Självklart veterinärbesiktigad och chippad. Hon var 10 veckor när vi hämtade henne.

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Falathrin
0

Milo, Golden Retriever - 10.000 kr. Vet ej vad som följde med.

Legolas, Welsh Springer Spaniel - 12.000 kr. 2 filtar, En påse valpfoder, lite tuggben. 10v vid hämtning.

Life is better with dogs.

Ixectrona
0

Wikus, 8 veckor Ca de Bou, kostade 10.000, men skulle egentligen ha kostat 13.000.

Hyena, tvåårig gatukorsning kostade 5.200.

annzoo
0

sheltien 5.500kr, 8v fick med valppaket tror jag… detta var länge sedan.

blandrs, 0 kr, 7 månader, halsband… fas hon kostade 20.000kr första året så hon blev en dyr gratishund

Ronja&Ila
0

Ila kostade 13000 NOK Renrasig australian shepherd Hon var ca 9 veckor när jag hämtade henne

[Empisen]
0

Renrasig Jack russell terrier, hämtades vid 8 veckor.
8 000:-

Catta-
0

Storpudel, 9 veckor, 18.000. Köpte henne på halvfoder så det blev halva den summan. Det följde med stamtavla, olika papper, halsband, koppel, leksak, bädd, filt, pälsvårds prylar, en liten fodersäck och lite tuggben och godis.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

IdaKw
0

Labrador, 12 veckor, 12.000 plus mat, en låda från olivers, 1 filt, leksak kanske något mer!

Misarn
0

Vi har två Leonberger och vi tog hem dom båda vid 8v. Alice (2 1/2år idag) kostade 11 000 :- och Kaila ( 11 månader idag) 13 000 :- Fick ingenting med oss mer än ett "välkommen hem valp kit" från Rc.

EmelieSofia
0

3000 för både King och Norton. King var 9 mån och Norton 5 år. Blandraser uppenbart. Norton var det överpris på med tanke på hur han var, Så himla värt det i slutet ändå. Saknar honom så… King var redan kastrerad och ja, inga problem alls med honom. Det är så jäkla ledsamt att de två aldrig hann träffas. Det gör ont…

Underbarn
0

6500 kr chinese crested/shih-tzu. Köpte han när han var 3 månader, dottern hade tröttnat (efter en månad med en bedårande valp!!) bästa köpet någonsin. Min mammas yorkshire terrier kostade ca 1000 kr i veterinär och 1000 kr i resa för att få hit han annars var han gratis. 3 år. Min systers blandras tik (maltese/okänt) var också gratis men kostade lika i resa och veterinär (1000+1000) MEN på grund av en miss så kostade hon 17000 i karantän också. Saftigt. 1 år var hon då. Fick inte med något annat än hundarna

Jamie+Engla
0

Köpte Engla (Podengo Portugues) för 15 000:- vilket jag är nöjd med. Fick med allt! Såklart är engla en podengo med stamtavla via SKK. kiara har jag själv fött upp (Engla+Uno) jazz har jag själv fött upp (Engla+Buster) scarlett ska vi inte prata om. (Imp irland).. ajajajaj!!! En American Akita tik med stamtavla från irländska kennel klubben, samt godkänd och inskriven i SKK's stambok

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Qepta
0

Izor kostade 6000 kr (Belgisk vallhund - Tervueren) och var 11 månader gammal. Jag fick med hans stamtavla, rosetter, tuggben, fäll, matbar, vattenskål, leksaker, koppel, 2 halsband, reflexväst, torrfoder och bajspåsar.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Lon@
0

13 000:-  Nikka, jaktlabbe. 2,5 år, grundtränad och färdig för nybörjarklass på jakt. Friröntgad HD/ED, optigentestad för PRA.
Totalt okomplicerad men passar inte till avel.
Fick med retrieverkoppel, visselpipa och 15 kg hundmat - och världens bästa uppfödare med 100% engagemang 🙂.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Cahira
0

Ixxi dvärgschnauzer kostade 9000 2004 och hade ett litet skönhetsfel. 

Frodo chinese crested kostade $600.

Båda valpar.

Apache kostade $300 och var en ettårig rescue så kostnaderna var för att täcka hans vaccinering, kastrering och annat Last Hope hade gjort medans de tog hand om honom.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Luminous
0

15.000:- en Grand Danois. fick med koppel, halsband, två 4liters matskålar, leksaker, halsband till när han blir vuxen, en sele. Han var 12v när jag hämtade honom. :)

minime2014
0

Blandras (amstaff/pb), 4000kr men hade kunnat betala mer för honom då han är den underbaraste hunden någonsin (enligt mig) ;)

Vi fick koppel och leksak, samt låna transportbur. Fortsatt kontakt med uppfödarna med tips och råd som jag uppskattar stort!

Elverpige
1

Vår dvärgpudel gick på 5500-6000:-, han var 8 veckor när vi hämtade honom år 2001. Fick inte med nåt annat än stamtavlan. Eurasiern kostade 12000:-, även han 8 veckor. Förutom stamtavla och sånt så fick vi med valppaket och en sele.

tetri
0

Akita, ca 9 veckor när vi hämtade henne, kostade 16,500 sek. Ingick allt möjligt - valppaket, stamtavla, pass osv… 

Portugisisk vattenhund, 1,5 år, på halvfoder (bibehållen avelsrätt) kostade typ… 6000 sek? Nåt sånt. :) Har för mig att det ingick en del saker, halsband och sånt.

feral jesus

Misarn
0

Ska kanske tillägga att vi också fick med stamtavla på våra tjejer, såg det som en självklarhet att jag glömde bort det :-)

tjoopa
0

Bichon havanais, 12 000:- Vi fick med oss alla tillhörande papper, en tygpåse med kennelns logo som var fylld med lite smått och gott, mat och en rosa vetbed földe också med. Men det viktigaste av all som följde med i köpet var all support från våran underbara uppfödare ♥ Mer värt än alla materiella ting :)

FjantYoda
0

5500, 13 veckor, blandras mellan papillon, chinese crested, toy Pudel, fick med en tröja och papper att skicka till jordbruksverket (för dom ville att vi själva skulle få döpa han)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

JasmiineN
0

Långhårig Collie, har henne egentligen på foder… så inte betalat något. Hämtade henne när hon var 3.5 månad, fick med en stor säck mat :)

Sajtvärd på Collie

Pyyret
0

Min blandras kostade 2500kr när jag köpte honom 2 månader gammal. Inget följde med honom

Min dp gav vi 5000 kr för då vi bara är halvfoder på honom. Annars hade han kostar 10.000kr. Med honom följde halsband, koppel, leksak, filt och mat

vallhund
1

Ingenting eftersom jag inte fick köpa honom, jag har Leon på helfoder han är en Berger des Pyrénées à face rase, importerad från Österrike, han var 10 månader när han kom hit, han hade pass o ett vackert halvstryp.

På bilden är han knappt 2 år.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Yoshi]1
0

Tackar alla igen för era inlägg :)

Agda
0

Golden retrievern kostade 8000 kr, hon köptes vid 8 veckor (år 2002).
Finska stövaren kostade 6500 kr, hon var 10 veckor när hon köptes (år 2006).
Gråhunden kostade 8000 kr, och köptes 8 veckor gammal (år 2008).

Alla våra hundar hade stamtavla, golden hade även en liten tygväska med snuttefilt, lite mat och en pärm med ganska mycket papper.