klövjeväska
skulle vilja köpa en begagnad sådan…
Klövjeväska?

#1 Klövjeväska är en ryggsäck för hunden
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Aha, man lär sig ngt nytt var dag :)
sett rätt billiga på tradera och blocket nyligen. tror dock de stod under hundväska lr tygväska
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
ok får ta och kolla det =)

jag har en sådan som är jätte bra.
måste det vara just märket "klövje", eller går det bra med ett annat märke som är billigare meen ändå lika hållbart?
Denna finns på jenshundartiklar kosstar 120kr för liten 150Kr för en stor.

Dem har en modell till, som jag inte har har den som är ovan, som kostar 100kr och finns enbart för mellan stora hundar

nej nej, det måste det inte…ja jag såg den sidan igår, blev rätt glad över att det var bra priser för min plånbok där

Linte nyfiken nu, vad använder ni hund-väskorna till?
#8 Till tuggben o andra saker som hunden packar ner?
precis vad jag tänkte och påsar, ev vatten när han blir såpass tor och stark =)
Hm, undrar vad Alfons skulle packa ner? Mat o vatten antagligen.
Jag har en liten modell som jag fäster i selen och som sitter där jämt. Den är perfekt! Har alltid bajspåsar där, så det finns aldrig risk att man blir utan det. Och på sommaren när det är varmt och jag inte har kläder med fickor brukar jag stoppa nycklarna och mobilen där när vi är ute :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vad smar Eros! Varför har jag inte kommit på det själv?
Jag vet ;) Köpt på www.bamsesbollar.se för 65 kr!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jag har tysons ryggsäck varenda gång vi ska till klubben och träna.
- Godis
- leksak.
- koppel
- halsband
- spårlina
- bajspåsar
- vattenskål
- vatten flaska.
Får det plats, till och med mössa och vantar till mig på vintern. =)
varför ska jag bära på hans saker för?!? =)

Ska det bara vara för små lätte grejor fungerar det med de allra billigaste. Ska man klövja för att hunden ska få jobba (typ brukshundar, jakthundar, draghundar ed) och vill ha lite tyngd, så bör det vara en dyrare. Både för att de billiga inte håller, men även för att de dyrare sitter bättre på hundarna.
Jag och Vidar har pajat 2 eller 3 av olika märken, men samma utseende, den gröna i inlägg 6. Har packat ved till korvgrillningar, vattenflaskor för tyngd, mjöl och annat när vi handlat. Botten går ur dem, och det är lite trist. Vidar älskar att klövja, så att det "tar lite" när man är ute och promenerar.
Vi har en lajka klövja som passar Cora och Freja. Den kostar nästan 1500, men är värd varenda krona. Storlek small till tikarna, och vi har en medium påönskelistan till Piro opch Vidar. Har köpt in en annan, minns inte märket, för ca 700 kr, som Piro och Vidar kan ha. Till Piro var den lite bylsig, men detn blir perfekt till Vidar, som är lite större över bröstet.
Piro fick inviga den nya klövjan på en fjälltur några dagar i början av månaden. Han bar mest lätta grejor, som inte haft någon klövja i rätt storlek att träna med. Cora som är vältränad med klövja kan bära hundmat, vattenflaskor och annat. En vältränad hund kan bära upp till 1/3 eller 1/2 sin kroppsvikt.
Lägger till ett foto där det tagits en kort paus på Sonfjället.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vad härligt det såg ut på kortet!
# 16 väldigt härligt kort!